Lite komiskt…eller?

Häromdagen när när jag hade hämtat stor E på skolan och hade lilla E i vagnen så sackade stora E efter låångt som vanligt, jag sa därför med hög myndig stämma  -”LILLA ÄLSKLINGSGUMMAN, NU FÅR DU SKYNDA PÅ LITE” till henne.

Hade ju inte varit något konstigt med det om det inte var så att en liten böjd tant just passerade mig i snigelfart samtidigt (tänkte inte alls på det när jag sa det). Hon vände sig mödosamt mot mig och frågade -”vad sa du”? med förskräckt, eller var den arg?, blick.

Hon trodde alltså att jag sagt det till henne då hon inte tittat upp ännu och sett min dotter. Jag fick snabbt förklara hur det låg till men det hela var lite komiskt 🙂 Hur kunde hon tro att jag skulle säga så till henne?! Jag är en sådan som HJÄLPER gamla damer/herrar inte säger småspydiga saker till dem ju…som det kan bli ibland 🙂

tant

3 svar to “Lite komiskt…eller?”

  1. Camla Says:

    haha ja det var lite komiskt, hon blev nog paff den lilla tanten. =) Kul att du kikade in hos mig. Jag har precis oxå börjat blogga, blev inspirerad av duracellmamman. Ha en trevlig dag!

  2. alexandra Says:

    Hihi men lilla tanten då!!Ja kul att du titta in till mig,jag gillade din blogg så nu har jag blogg love in på den oxså.kram

  3. Tess Says:

    Kikar in via Anns blogg och återvänder gärna=)
    Jag såg scenariot med tanten framför mig, superkul men jag förstår att det inte var helt kul då det hände;)

    //Tess.

    Ps: om du vill in på min blogg är det bara att maila för lösen=)

Kommentera

