Mars!

trott

Är SÅ vintertrött (känner mig som katten på bilden! trött & hängig) men detta är för mig en hoppets månad, då syftar jag på hoppet om en tidig vår! Mars kan ju vara en riktig vintermånad men ibland kommer ju våren tidigt. Hoppas det är så i år.  Vi har sett massor av vintergäck och snödroppar i helgen och det är SÅ härligt att se mitt i det kalla och gråa.

Jag minns våren 2002 väldigt tydligt då jag var höggravid med stor E då. Var ledig från 1 april och hon föddes 8 maj. HELA den månaden var det jättevarmt och helt underbart väder. Jag satt ute i  solen och värmen större delen av den månaden, som en stor tjock varm bulle 😉 Våren kom då otroligt plötsligt precis runt 1 april, fast det var knappt vår utan sommar på en gång.  Dagen då stora E föddes var det absolut högsommarväder ute och resterande sommaren var också kanon. Hon visste knappt vad strumpor och långärmade kläder var när hösten kom för det hade varit så varmt hela tiden sedan hon föddes!

I morse bar det mig VÄLDIGT emot att gå upp 6.15 , till att möta en gråtrist regning måndag 😦

Helgen har varit lugn för mig och barnen men desto jobbigare för M.  I lördags hjälpte han sina föräldrar att flytta mellan kl 8 på morgonen till 8 på kvällen. Han kom hem och var ganska mör kan jag säga 😉 På söndagen agerade han fotograf hos ett par vänner i ett par timmar så inget ledigt för honom inte.

Jag ser fram emot nästa helg redan, då fyller min storasyster 40 år så det är fest på lördag och på söndag blir det kalas då barnens kusin M fyller 5 år.

4 svar to “Mars!”

  1. alexandra Says:

    Oj låtersom en helg fylld av fest.kul

  2. Tess Says:

    Ja nu vill vi ha vår=) Här syns inga vårtecken till, som du kanske såg på mina helgbilder. Minns också våren 2002 väl, det var då som jag och M träffades. Och det var en vacker vår=) Och en underbar sommar dessutom.
    Nästa helg låter bra för dig!

  3. Tess Says:

    Tackar! alva är född 31 aug-03 och Moa 15 aug -05.
    Kram

  4. Ann Says:

    Funderar, men kommer inte riktigt ihåg våren och sommaren -02. Kanske för att all min tankeverksamhet och energi gick åt till 2 missfall under våren innan det lyckades på riktigt till sommaren – Oliver föddes sen i februari -03 (5 v för tidigt).
    Känner också mig jäkligt trött just nu, av olika orsaker.
    Kram!

Kommentera

