I väntans tider.

Vi längtar nu…!

…inte bara efter våren utan efter en sådan här!

kanin-pask1

Vi har beställt, eller kanske man skall kalla det bokat, en liten dvärgvädur som kommer komma till oss i slutet av april. Stora E fyller år i början av maj och detta är en av hennes presenter. Jag ville alltid ha en kanin när jag var liten men fick det inte…så när E började prata om att hon ville ha en var jag INTE sen med att haka på 😉

Vi fick ha önskemål & de blev 3 stycken, preciiiiis som med kinder-egg 😉

Det skall helst vara * en hona, *en utan röda ögon, *en fläckig variant. Detta är bara våra önskemål, vi har ingen aning om vad vi kommer att få. Mycket spännande , nästan att jämföra med en graviditet.

Hon kommer att bo i stora E´s rum på vinterhalvåret men from en nattemperatur på 12 grader + ca så kan hon bo ute på vår altan, så delar av året inne & andra delar blir hon utekanin.

Nej nu skall jag sätta igång & jobba.

3 svar to “I väntans tider.”

  1. Tess Says:

    Åååh så mysigt med kanin! Jag hade dvärgvädurar då jag var barn, en brun/vitfläckig och en ljusbrun. De var underbara och mjuka=)
    Vad glad hon kommer att bli!
    Kram.

  2. Katti Says:

    Kaniner är mysiga och söta!
    Men jag gillar katter mer:-)
    Kan vara för att jag har två stycken;-)

  3. alexandra Says:

    Så bor vår kanin oxså,fast vi har han i förrådet vintertid med värmefläkt vissa tider på dygnet.Det är kul med kanin.kramis

Kommentera

