Game on. Vi älskar spel!

nintendo

Beroendeframkallande? Kul? Ja det är det ABSOLUT! Vi har bara hunnit ha vårt bättre begagnade Nintendo Wii i 2 dagar & redan nu är familjen fast i spelträsket 😉 Jag har länge sagt nej till att köpa TV-spel då jag inte vill att barnen skall bli TV/data/tv-spels galna men så fick vi köpa ett nästan nytt men ändå begagnat av bekanta. Det är ju HEMSKT kul alltså…tycker jag med…&  det  var det jag var ”rädd” för.  Vi har än så länge bara bil/motorcykelspel (dem älskar jag ) och Bowling och Tennisspel men det räcker mer än väl så länge. Vet inte om det finns något liknande Singstar för Wii? Måste kolla upp det för det är ju jättekul.

Annars har vi alltid varit väldigt förtjusta i sällskapsspel här hemma.

Såg att även Camla, en av de bloggar jag följer, hade lite speltema idag. Hon skrev om Uno, det är ett spel jag minns att min syster och jag älskade när vi var små. Måste absolut köpa det igen nu! Minns inte riktigt vad det går ut på. Jag fick för mig att vi var äldre när vi spelade det men vår 6 åring klarar det säkert (mer tveksamt med 3,5 åringen väl?).

Vår favorit just nu är ”Den försvunna diamanten”.

diamant

Andra favoriter är Memory, Sänka skepp, Fyra i rad och Looping Loui.

Skall snarast invetsera i Monopol, Uno och Alfapet (barnvarainten).

Har ni några bra speltips?

Ha en fortsatt trevlig tisdagkväll.

Kommentera

