TUR-mässan :-)

tur2009

Turistmässan i Göteborg är denna veckan torsdag-söndag. Eftersom jag jobbar på resebyrå så är den ett stående inslag i mitt liv i mars varje år 🙂 Vi har tack & lov ingen monter där (hade det förr) för jag gillar inte att STÅ på mässan men däremot att GÅ runt och mingla, dricka lite vin där, äta lite snacks/mat där och få några öl OCH framförallt träffa trevligt folk och knyta nya kontakter. Torsdag-fredag är bara för fackfolk. Lördag-söndag för allmänheten. Torsdagen, dvs öppningsdagen så bjuds det på en hel drös olika fester och tillställningar på kvällen. Brukar vara jättekul verkligen så det vägrar jag missa. Mormor och morfar får passa barnen då M är i Stockholm.

Det jobbigaste med TUR-mässan är att gå till jobbet igen på fredag morgon….

Jag och stora E kommer också att gå dit ihop på söndag då det alltid finns lite grejer hon tycker är kul, så som montrarna tillhörande tex Junibacken, Astrid Lindgrens Värld, Liseberg m fl. Man brukar få ballonger, godis, nallar och annat smått & gott och så brukar det vara små uppträdanden av tex Pippi Långstrump & så.

F.ö så har man idag vaknat till ännu en underbar vårmorgon, lite väl kallt men blå blå himmel och sol och idag blåser det inte så mycket som igår heller. Jag får SÅ mycket mer energi när det ljusnar & blir varmare! Nu skall jag använda den energin till att jobba istället för att blogga ;-). Ha en underbar dag!

Ett svar to “TUR-mässan :-)”

  1. Duracellmamman Says:

    Var det lyckat??

Kommentera

