Inte ett gruskorn :-)

Idag hade dom kört med sopmaskinerna på alla cykelvägar hemmifrån till jobbet och tagit bort allt grus. OJ vad lättare det blev att cykla då! Trots motvind så var det plöstligt så jättemycket mindre motstånd. Det är ett riktigt vårtecken i storstan när de tar bort gruset från gator & trottoarer! Solen skiner idag med men det var bara +1 när jag gick upp.cykel2

Ha en härlig torsdag!

Någon mer än jag förresten som tycker det är torsdag hela tiden??? Veckan mellan torsdag-torsdag går superfort känns det som, vilket inte gör något för på torsdagar börjar man ju närma sig helg 🙂

4 svar to “Inte ett gruskorn :-)”

  1. Marie Says:

    Åhhh det är det verkligen ett vårtecken när det blir rent på gatorna.
    Hoppas de kommer hit med soperiet snart! 😉

  2. Ingela Says:

    För mig är det fredag-fredag 😉
    Visst är det härligt när gruset försvinner. Mmmm vår!

    Kram Ingela

  3. Katti Says:

    Håller med, men för mig är det mer måndag-måndag….tycker helgerna går precis lika fort som en hel vecka!

    Här har det minsann inte hittat hit några sopmaskiner, men så har vi fortfarande lite snö här och där…typ hela vår tomt…men där ska det å andra sidan inte sopas!

  4. Åsa Says:

    Första gången jag hörde att det var vår när sopmaskinerna kommer fram blev jag..inte chockad, men jag hade aldrig hört det förut, så det kändes konstigt att det skulle vara ett vårtecken! uppväxt på landet som jag är så är det vår när svanarna återvänder och när tussilagon syns i dikena 😀
    tänk så olika vi är och vad vi uppfattar saker olika! men det är roligt tycker jag att vi alla är olika! Nu när jag bott i ett samhälle ett tag så kan jag förstå det där med sopmaskinerna 😀

Kommentera

