Ge mig pysseltips tack!

Imorgon kväll skall jag och min mamma på en pysselkväll med bara mammor/döttrar. Trevlig grej som vi varit på en gång förut. Alltså min mamma tar med sig sina döttrar & så tar ett par av hennes vänner med sig sina döttrar för en gemsnam äta gott & pyssla-kväll. Jag skall ta med mig en Gorgonzolapaj (typ det godaste som finns enligt mig!) och vin. De andra tar med sig lite annat smått & gott att äta & dricka.

Jag har däremot inte riktigt kommit på vad jag skall pyssla med. Det lutar åt att jag tänkt göra ljusmanchetter (stavas det så?!?) utav ståltråd & pärlor men som sagt har inte bestämt mig helt ännu. Sist vihade en sådan här kväll så kom käcka jag på att jag skulle ta en av dotterns avlagda galonbyxor och klippa sönder dem & sy ett regnset till hennes docka av…idén var ju bra men det var verkligen svårare än jag tänkt och det slutade med att jag höll på att bli galen (knappt hade trevligt ens, var mest irtriterad) så min mamma fick göra det mesta. Hon är betydligt bättre på att sy än jag. Så får det inte bli  igen 🙂

Så har du något bra och relativt enkelt pyssel eller piff-tips så säg till! Tack!

10 svar to “Ge mig pysseltips tack!”

  1. Kickan Says:

    Jamen va roligt att du länkar till mig – helt ok. Vi bor nere på Österlen , du vet där det alltid blåser typ ?
    Hoppas att ni får en mysig helg !
    Kram på dig !

  2. Kickan Says:

    Pyssel ja….hm….servettringar med snygga pärlor , scrappboking , egen designade grattiskort , ehhh ja det var väl det jag kom på så här snabbt bara ….

  3. Duracellmamman Says:

    Kikar förbi med en härlig kram och önskar dig en jätte trevlig helg!

    kramis!!!

  4. ia Says:

    Jag älskar att pyssla & en mamma)dotterkväll är ju helt underbart!
    Min mamma bor 35 mil ifrån mig så jag har utsett en extramamma häruppe som jag går på pysslekvällar med. Vi gör egna kort & scrapbooking! Jag tycker att din idé om ljusmanchetterna låter genialisk. Du måste visa resultatet här på bloggen sen!
    Kram
    ia

  5. Åsa Says:

    Så det är stora barn och deras mammor 😀 Då kan man ju göra lite svårare pyssel… På pyssel affärer (panduro och liknande) finns det påskägg som är omålade, jag hade en tanke att man kunde göra decoupage på dessa! då får man ju ett snyggt påskägg med sitt eget mönster på! du vet säkert hur man gör decoupage, men jag skriver ändå. köp servetter med valfritt snyggt tryck på, en liten liten vass sax, decoupage lim, pensel och sätt igång och klipp ut mönstrena eller figurerna. Nu blev ju jag sugen oxå 😉 ska nog göra ett jag med, jag har hittat en servett som är så snygg!

  6. Åsa Says:

    förresten! under nästa vecka kommer jag att lägga ut påskpyssel på bloggen för barn som är lite lättare att göra…

  7. Susanna Says:

    Hittade hit via mammablogg galan =) Snurrar runt för att se vilka som kommer. Vi ses där! Trevlig blogg. Tittar in snart igen. Kram

  8. Wojtan Says:

    Hej

    Jag har visst missat att du har startat en blogg 🙂
    Nu hittade jag hit alla fall och passar på att önska dig en trevlig helg!

    Wojtan

  9. Popprinsessan Says:

    Kanske lite sent ute med tips, för det är ju eftermiddag nu.. Tycker att ljusmanchetter låter som en bra idé. Ett tips är iaf att ta med ett ljus eller diverse storlekar för att ha något att mäta på. Fast det hade du säkert redan tänkt på 🙂

    Annars kanske du kan göra lite påskkort, eller halsband/armband. Finns fina kit med pärlor på ex Panduro.
    Ska bli spännande att se/läsa vad de blev!

  10. Theodora Says:

    Hej!
    Fin blogg du har och jag hoppas att det går/gick bra med pysslet!
    Nu måste jag kolla in flera gånger för att se resultatet 🙂

    Fortsatt trevlig kväll!

Kommentera

