Gorngonzolapaj recept

Ungefär världens enklaste paj, och en av de godaste! (enlig ostälskaren mig då..)

Deg: 150 gram smör, 3 dl mjöl, 3 mk vatten. Blanda, in i kyl 1 timma, sedan förgrädda 10 min. i 175 grader.

Innehåll: 3 ägg, 2 dl vispgrädde, 200 gr gorgonzola, lite salt och sartpeppar om man vill. Blanda, häll i pajskal, grädda 35-40 min. i 175 grader. Lägg ev. päronskivor som dekoration uppepå.

3 svar to “Gorngonzolapaj recept”

  1. Katti Says:

    Lät gott, men hur äter man den, som tilltugg, förrätt eller istället för ostbricka eller som varmrätt??

  2. Marie Says:

    Åhhh jag älskar ju gorgonzola jag med. Måste prova denna, tack!

  3. Melissa Says:

    åh, låter ju både busenkelt och kanonott!:.))

Kommentera

