The final result is..

Före och efterbilder kommer här nu!

Det blev en mycket trevlig kväll med mycket god plockmat, ost, gott bröd & vin och så lite pyssel 🙂

febmars-025

Ovan: Nyinhandlad smyckestång, massa pärlor, olika ståltrådar och 2 UNDERBARA kökshanddukar som jag köpte på Åhléns igår, de är 50 x 70 mao ganska stora för att vara handdukar så jag (eller mamma) skall sy om dem till en kudde. Jag blev SÅ himla förälskad i tyget!

febmars-026

Min Gorgonzolapaj (blev populär!)

febmars-027febmars-029

Ock till sist mina ljusmanchetter 🙂 som jag blev jättenöjd med. Jag har två ovanpå varandra så att det ser ”mer” ut som ni ser på översta kortet. Den stora skall vara på mitt SIA blockljus men jag skall göra en likadan till av den med.

Det är riktigt kul att hålla på med pärlor & ståltråd! Jag fick blodad tand och kommer att fortsätta. Man kan ju göra fina blommpinnar, hjärtan att hänga på olika ställen. Jag hoppas lära mig lite mer komplicerade varianter med för de ni ser ovan var ju rätt enkla.

Snart skall jag och dottern gå på TUR-mässan en sväng. Jag hatar att gå där eg. när det inte är de lugna fackdagarna men stora E tycker det är kul. Där är ju bl.a besök av Pippi Långstrump, Bamse, man får godis, ballonger mm mm så en snabb  sväng dit med henna är obligatoriskt 😉 men vi stannar inte länge för sedan skall vi på stan och köpa nya jeans till henne.

Vad gör ni denna söndag?

(Kram till er alla från en mamma L som önskar hon kunde presentera sina bilder på ett snyggare sätt för er 😦 måste ta tag i att lära mig bildhantering så man kan lära sig collage tex).

4 svar to “The final result is..”

  1. Frida Says:

    Hittade in till dig via mamma-blogg sidan !
    Vilken jättemysig ide att samla mammor & döttrar o ha en pysselkväll, det verkar som ni hade jättetrevligt . Fina saker gjorde du oxå, o din paj verkar supergod!
    Ha en fin dag med din familj
    Kramar

  2. Katti Says:

    Fint!
    Det är kul med ståltråd. Min syrra håller på en massa med sånt. Och nu har hon börjat virka med silvertråd oxå!! Så snygga grejor gör hon. Ska nog ta och fota lite av hennes smycken och lägga ut kom jag på nu.

  3. Anna Says:

    Åh, den där pajen lät hur god som helst. Jag älskar ost!!

    Hittade hit via mammagalans hemsida. Ha en bra måndagkväll 🙂

    /Anna

  4. ia Says:

    Hej!
    Vad kul att pysselkvällen blev lyckad!
    Manchetterna blev ju jättefina!
    Igår var jag & ingela la la på pysselkväll i kyrkan.
    Korttillverkning & lite scrapbooking.
    Pajen ser helt underbart god ut! Jag är inte så förtjust i
    gorgonzola men jag ska definitvt prova att göra en.
    Tack för receptet, min man kommer att bli sååå impad!
    kram
    ia

Kommentera

