Hamnar nästan i chock…

Sitter och tittar på Rent Hus. HUR I H-VETE (ursäkta språket) kan man leva som den damen det handlar om idag? Helt ofattbart. Tycker synd om damen samtidigt som jag inte förstår hur man kan låta det gå så otroligt på tok för långt.  Jag tror inte det hjälper med enbart städhjälp där, hela hennes tankesätt måste hon ju få hjälp med att förändra. Hoppas att hon efter deras hjälp klarat att hålla emot samlarbegäret!  Det måste ju nära nog vara en psykisk sjukdom eller mani väl?

stada

Själv är jag ganska ordningssam & tycker nästan det är lite kul att rensa & stå i ibland 🙂

Nu skall jag ta en kopp te och titta vidare på programmet, det skall bli mycket intressant att se slutresultatet.

10 svar to “Hamnar nästan i chock…”

  1. Katti Says:

    Fast jag gillar det programmet så lyckas jag alltid missa det. Det är ju mitt i bästa bloggningstid ju:-)

  2. Kickan Says:

    Ja hur fan lyckas man att ställa upp på det viset och samla på sig så mycket skit !!?? Begriper mig inte på såna människor , själv hade jag blivit totallt tokig av att leva så.
    Nä nu ska jag i säng , utbildning imorgon.
    Ha det gott !

  3. Ingela Says:

    Jag såg det oxå… Jag blev nästan lite illa till mods. Känns inte som om tanten riktigt hängde med. Den här rösten som pratar i programmet var ju lätt ironisk. Jag har sett ett programm om samlare en gång och dom är ju sjuka så däärför kändes inte det här så ok. Fast hon fick ju fint! Händiga tips har dessa damer =)

    Kram Ingela

  4. Tess Says:

    Helt klart psykisk sjukdom i många fall, tror åtminstone jag. Ingen frisk människa vill bo så. Det de flesta skulle behöva är psykiatrisk hjälp istället för städat, även fast det såklart är trevligt att de får så fint=) Man vet ju iofs inte vad de får för hjälp efter programmet. Adekvat sådan får man hoppas!
    Kram.

  5. Annica Says:

    Har sett några avsnitt, men jag tycker det är så beklämmande att se. Dels skulle inte jag få för mig att ställa upp i ett sånt program, eller skicka in släktingar till det.
    Jag tror som Tess att i många fall rör det sig om psykisk sjukdom och jag tror ju att om de kommer hem till alla igen efter något år så ser det nog likadant ut hos de flesta igen.

    Måste bara tala om att din blogg är dagens utvalda på min blogg idag!

    Kram
    Annica

    • Louise Says:

      Annica:
      De brukar göra ett program på slutet där de går tillbaks & kollar alla som varit med, det är det mest intressanta programmet på hela säsongen ;-), men faktiskt så hade de flesta av förra säsongens medverkande hållt hemmen fina! & det är ju glädjande.

      Jag kan inte se din bloggadress tyvärr men tackar för att du valt ut mig till ”dagens” på din blogg. Det värmer & det är nog första ”utnämnelsen” av ngt slag som jag får (är ju rätt ny på detta). TACK!!

  6. Ingela Says:

    Vi, jag och Ingela har lyxat till det med ett dubbelrum så det löser sig. Fast det var ju bra att du kunde husera med Kattis, fast vi får allt stråla samman på ett glas champagne va? 😉

  7. Katti Says:

    Många glas väl:-)

  8. Marie Says:

    Och då kommer jag in på ett hörn som ska dela rum med Katti och säger klart vi ska stråla samman på bubbel .-) Och du Louise är mer än välkommen att fixa dig snyggare på rummet.

    Ska bli görkul att träffas!

Kommentera

