Ibland önskar jag att jag var Pernilla Wahlgren ;-)

..eller någon annan person med mer spännande vardag än min… dom har ju så mycket mer oinrutat liv än jag…!jobba

Mitt är same/same alla dagar nästan. Jag känner att på vardagarna händer det  inte så mycket spännande direkt, upp 6.15, jobb mellan 8.30-15 eller 16, hämta barn, laga middag, umgås med dem lite. De lägger sig, jag degar ihop i soffan framför TV:n & dricker te (standard kl 20.00)  alternativt gör något spännande såsom städning eller disk, sedan lägger jag mig någon gång mellan 22-23. Föga glamoröst & föga intressant för andra att läsa om. Jag trivs väl ganska bra iofs men lite mer spännande vardagsaktiviteter hade varit kul att kunna klämma in helt klart. När jag var mammaledig var det ju betydligt mer aktiviteter även på vardagar. Kan sakna det nu och inte blir det några fler trevliga mammaledigheter för mig inte 😦

Ja ja, man får se fram emot trevliga helgaktiviteter istället & mot sommaren!

sommar

9 svar to “Ibland önskar jag att jag var Pernilla Wahlgren ;-)”

  1. wojtan Says:

    Hej

    Nu har jag lagt till din blogg på Bloglovin!

    Wojtan

  2. Ingela Says:

    Tack för dom orden… Jag ska försöka tänka på det här hemma i mammaledigheten.. Jag håller på att bli tokig ibland! Fast det är klart att det är en lyx att vara hemma med sina barn men….

    Ha en bra kväll!

    Kram Ingela

  3. ia Says:

    Hej gumman!
    Vi kommer ju ivarje fall att få en massa glamour & spånning den 4 juli!
    Jag längtar så! Jag hoppas att vi kan träffas även innan dess!
    Vi bor ju inte så långt ifrån varandra.
    kram
    ia

  4. Kickan Says:

    Hihi ja dig har jag haft med ett tag på bloglovin 😉
    Och jo jag hjälper henne också på med kläderna *småler* trodde det bara var jag som gjorde det med en 7 åring *rodnar*
    Och jo , min 7-åring kan också ta på sig ( lååångsamt ) men för att slippa gnäll och för mycket tjat & tårar vissa morgnar så får hon hjälp på traven – strumpbyxer kan vara nog så dryga att få på morgontrötta ben eller hur ?
    Man får välja sina duster liksom…
    Precis så där tänkte jag också att hon ska inte blir hemma bara för att HON vill det och har lite diffusa sjukdomssymptom utan ska hon få vara hemma nån gång så är det vi som föräldrar som ska bestämma det. Man ”ser” ju på sina barn om det är på riktigt eller nåt annat…och man ska ändå kunna ha en öppning som att OM det inte blir bättre så ÄR det OK att be fröken ringa hem.
    Tack för dina kloka ord!
    Ha en bra kväll !

  5. Katti Says:

    Jag säger det igen. Du är inte ensam om det här livet….
    Ibland ruttnar jag så mycket på det att jag nästan packar och drar. Sen är det nån liten som kommer och pussar på mig och då vill jag inget annat än att vara hemma med min familj. Men fy vad vardagen kan vara tråkig ibland. Och jag längtar oxå tillbaka till föräldraledigheten!
    Kankse en privat fråga, så svara inte om du inte vill, men varför inte fler barn?
    Jag försöker övertala min man om sakens förträfflighet, att hans fru skulle bli mycket lyckligare och få större bröst….han går inte på det;-)

  6. Popprinsessan Says:

    Jag tycker att dina dagar ser ut ungefär som mina… Fast idag tycker jag att jag ”fångade dagen” och struntade i dammsugning, mathandling, matlagning, tvättning osv och åkte till parken med min dotter och lekte och tittade på djuren. Det var mycket roligare!! Och dammråttorna lär ju vara kvar tills imorgon…

    Och fördelen med att inte vara känd som P Wahlgren är att man slipper hängas ut i media och att det inte spekuleras och skvallras om ditten och datten. 🙂

  7. Marie Says:

    Ibland tröttnar man på att det är samma visa dag ut och dag in och har lust att kasta in handuken. MEN oftast så sansar man sig och inser hur bra man faktiskt har det. Somliga gånger kan det vara bra att blunda för alla måsten och bara hitta på något kul. Bryta mönstret lite!

    Jag tror tom att Pernilla har vardag hemma hos sig 🙂

  8. marie Says:

    Svar: Bra gjort av dig att anmäla dig 🙂 Ett stort gött gäng Göteborskor blir du ju. Ska se om jag kan få tillbaka lite av min dialekt då *s*
    Jag känner ju bara Katti och det var hon som fick med mig. Det är roligt att fastna vid personen bakom bloggen och ännu roligare ska det bli att ses under så trevliga omständigheter!

    Ang vardag så visst fasen drömmer man sig bort både en och fler gånger. Jag fantiserar mig bort i bokens och filmens värld.
    Kram

  9. mz.olsson Says:

    Jag har varit ”mammaledig” i snart nitton år:)
    Och jag tycker verkligen om att vara hemma, och är i stort sett boss över min egen tid! Fast särskilt spännande är ju inte min vardag heller, förstås…

Kommentera

