Snö idag, jipp jaj ja :-( …eller inte kanske…

Den kom inatt men håller på att försvinna nu tack & lov då det är 6 + grader. Den rimmar liksom fel ihop med de härliga vårblommorna som faktiskt kommit upp, så väck med den och hit med värmen & solen igen.

Middagen idag var jättegod men inte så spännande & fredagstjusig kanske. Det blev fiskpinnar (torsk), ris, fiskdressing (jättegod Felixsås!!) och citron.

skolbank-0021

Idag på rasten hittade jag två underbara ”cupcakes” eller vad man skall kalla det i porslin. Ja ni ser ju bilden. Jag tyckte dom var så söta så jag köpte dem i blivande påskpresent till barnen. De har alltså avtagbart lock. Det får inte plats så mycker godis i dem men de får väl lite utanför med om de är snälla 😉   Underlägget med elefanterna som de står på köpte jag häromdagen, ett rosa till stora E och detta blåa till lilla E.

skolbank-003

skolbank-004

Sakerna står på mitt nästa renoveringsprojekt. En Blocket-köpt gammaldags skolbänk. Den är i originalskick och väldigt sliten men den skall slipas och målas vit. Sedan skall den in i lilla E´s rum, så kan vi ta bort hans lilla låga lekbord när det är klart. Skolbänken är jättecharmig tycker jag och praktisk med förvaring i. Kommer att passa fint med elefantunderlägget där. Jag kommer att visa föer & efter bilder när den är klar men det kan ta ett par veckor då jag måste sandpappra MYCKET och det är inte direkt det roligaste jag vet. Skall se om jag kan låna en sådan där liten slipmaskin av en vän istället kanske, det hade ju underlättat helt klart!

Nu är lilla E just nattad, han somnade som en stock som vanligt. Stora E sover över hos en kompis. Vi som alltid brukar se Let´s Dance ihop och idag är det ju final. Mannen är inte alls lika intresserad/engagerad som jag och stora E 😉 men det får gå utan henne. Och vem skall vinna tror ni? Jag tycker att Laila helt klart är bättre tekniskt som dansare men mest imponerad är jag av Magnus, att han kan så bra trots sin storlek & totala brist på tidigare erfarenhet. Tror jag vill att han skall vinna faktiskt men skulle inte bli sur om Laila gör det.

Ha en underbar fredagskväll allihop!

2 svar to “Snö idag, jipp jaj ja :-( …eller inte kanske…”

  1. Kickan Says:

    Ja spännande blir det allt i finalen på Lets Dance – vem tror du vinner ? Jag tror på Leila Bagge fast jag gillar Magnus också.
    Själv ska jag jobba hela helgen 😉
    Ha en trevlig helg!

  2. Katti Says:

    Tänk, han vann!!!
    Lycka mitt i alltihopa….

Kommentera

