Några inköp och pollenallergi (redan)

Såhär fin blev kudden som min snälla mamma hjälpte till att sy av de kökshanddukar jag köpte på Åhléns förra veckan. Det blev även över till en liten duk 🙂 De 4 små urgulliga äggkopparna är köpta på Maxi för 6:- styck och från samma ställe är Hello Kitty gympaskorna till stora E (bara 149:-!) och ljusmachetterna.

pask-003

Med bara 2 veckor kvar till påsk börjar jag känna ett visst påskpynts-sug. Jag påskpyntar inte så hysterisk som jag julpyntar men gillar att pynta lite grann iaf! När börjar ni det? Kanske Ok snart? (Ja visst gör man som man vill, undrar mest hur ni gör..).

****************************************

..och så till något HELT annat!

Pollenprognos i Göteborg idag:

al

Senast uppmättes höga halter alpollen och måttliga halter hasselpollen.

JA detta har jag märkt av litegrann de senaste 2 veckorna tyvärr. Jag är allra mest allergisk mot gräs men även lite mot hassel, al, björk & gråbo. Är ni allergiska med? Jag har senaste åren klarat mig med en tablett om dagen och ögondroppar i gräspollenhögsäsongen, det var värre förr.

Nu skall vi äta lunch sedan ut på stan en sväng. Imorgon skall vi till Alingsås.

Vad gör ni denna gråa lördag?





2 svar to “Några inköp och pollenallergi (redan)”

  1. ia Says:

    jkag visste det!
    Jag är inte alls förkyld!
    Näsan rinner, det kliar i munnen & ögonen rinner som om jag stod i blåsväder dagarna i ända…
    Det är ju pollen!
    Men det brukar ju inte börja kännas av förrens i början av juni…
    Ska skynda till apoteket imorgon för att införskaffa säsongens svindyra medikamenter!
    kram
    ia

  2. marie Says:

    Åh vad du är flitig med pyntandet. Själv slänger jag upp lite ris . Kanske några småägg oxå.

    Ang allergi så är jag precis som du. Mest mot gräs men har även allergi mot allt annat, ej djur dock.

    Jag har nog provat allt, men det absolut bästa var när jag fick kortisonspruta. Det var några år sen dock. Nu blir det tablett och nässpray och ögondroppar vid behov.

    Det är väl den lilla baksidan med vår och sommar. MEN hellre lite allergi än den mörka årstiden!

Kommentera

