Nytt bord, Earth Hour, påskpynt mm

Ibland är min man lite galen, jag hade råkat nämna att jag gillade ett brickbord sist vi var inne på en av mina favorit ”piff”-affärer Village. Helt plötsligt i lördags så står det därhemma när jag kom hem efter en långpromenad!! Där fick han några extra +  i lilla betygsboken 😉 Här nedan ser ni det, före & efter påskpynt 🙂 på förekortet är hur den såg ut under Earth Hour, med tända ljus på, vi hade massor med tända ljus då, supermysigt. Det var dålig uppslutning här i centrala Göteborg tyckte jag nog, det var max 50% av förnstren som blev mörka bara tyvärr. DÅLIGT. Även om detta inte räddar världen så ger det ju iaf någons sorts effekt & om inte annat så är det ett ”statement”.  Man visar att man bryr sig & vill försöka göra en skillnad. Lilla E sov ju men stora E fick iaf en ”lektion” i varför detta gjordes osv osv.

pask-1

pask-3

Vi är inte helt klara med pyntet, idag skall vi ”klä” påskriset också. Det blir trollhassel med pynt i då jag inte tål massa andra sorters ris. Jag brukar nog egentligen inte påskpynta förrän 1 vecka innan men denna gång hade jag verkligen lust till det och varför vänta då? 😉

Gårdagen spenderades hos mina svärföräldrar i Alingsås där min M hjälpte dem att installera deras nya plasma-TV, en 42 tums, herregud vad stor den var! Jag är JÄTTEglad att jag vägrade ha en större än 37 tums när vi köpte våran, jag tycker den är stor nog ändå (det beror iofs också på hur långt från TV:n man sitter).  Gillar inte stora TV-apparater.

När vi kom hem så pyntades det lite som sagt, se någar resultat här;

pask-4

Dessa 2 ovan pysslade jag och stora E ihop förra året. ”Ringen” hänger vi på vår lägenhetsdörr.

pask-2

Nej nu skall jag jobba! Måndag idag ju, ALLTID lika kul….NOT!!!

3 svar to “Nytt bord, Earth Hour, påskpynt mm”

  1. Ingela Says:

    Jag förstår att mannen ligger på +++++ Det var ett fint bord. Roligt när man blir överraskad!
    Jag har ingen som helst inpiration till påskpynt.. fast jag får nog pynta lite för barnens skull.. Du kanske kan skicka över lite påskinspiration… 😉
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram Ingela

  2. Ann Says:

    Jaha så BRICKBORDET var anledningen till gårkvällens avslutning 😉
    Läser så gott som dagligen din blogg, men är tyvärr dålig på att kommentera – skärpning utlovas!
    HA en bra måndag!
    Kraaaam!

  3. Melissa Says:

    Den där mannen får du hålla hårt i!;.)) vilken kille!

    Och så fint ni har fått det med påskpynt och allt!:.))

Kommentera

