Bara om ni vill..& prematura galafunderingar

Nu har jag fått ett mail om att alla ip-adresser har blivit borttagna och det betyder att alla kan rösta en gång till på mig.
Jag är ju bara nominerad i en kategori så det är inte så jobbigt 😉
Klicka gärna på bilden ute i högerkolumnen, ganska långt ner,  på bloggen här så kommer du till röstningen.
Min blogg är nominerad, rösta på den!

Nu till mina funderingar över galan..några frågetecken att räta ut här 😉

*  Vad skall jag ha på mig? Jag som aldrig är uppklädd i sort sett. Tittar redan nu ofta efter klänning på nätet, den skall ju vara superfin såklart och gärna enkel, gärna kort (tur att det är dresscode långe ELLER kort klänning..) och gärna inte alltför dyr…önska mig lycka till med att hitta en sådan 😉

Där lät jag ungefär som en del av mina kunder (jobbar på resebyrå) som vill ha jättecentralt boende, himla hög standard och jättebilligt..hmmm, ja jo tack chansen är ju jättehög verkligen att hitta något sådant i Europas storstäder….INTE.

*  Vilka skor? Jag bär ALDRIG högklackat. Detta pga att jag får så ont i benhinnorna av det. (Jag var tvungen att avbryta min gymnast-”karriär” pga kronisk benhinneinflammation för en herrans masa år sedan & den har en tendens att återkomma så snart jag närmar mig ett par högklackade skor tyvärr…).

*  Hur sminka mig? Jag är normalt sett väldigt diskret sminkad. Hur jag skall få till en lite mer flashig och gala-aktig sminkning, ja det förstår jag inte (hoppas att någon av er andra som skall piffa till er ihop med mig kan sådant bättre…).

*  Hur ha håret? Mitt är jättenordiskt, dvs tunt, rakt och relativt svårformat.

Ja där hade man lite att fundera över. Det är ju tur så man inte blir sysslolös eller tanklös 😉

4 svar to “Bara om ni vill..& prematura galafunderingar”

  1. Wojtan Says:

    Hej

    Du ska få två mindre bekymmer. Det kommer att finnas folk som sminkar och fixar hår på plats på galan, för de som önskar!
    Lite andra event är också på G men inte officiella ännu!
    Du kommer säkert att hitta något fint att ha på dig. Vikigast är ju att vi kommer ha superkul och få ett underbart dygn!

    Wojtan

  2. Popprinsessan Says:

    Jag såg också att det varit mycket frågor om kläder och innan dess hade jag inte skänkt det en tanke.. men nu! Vad sjutton ska jag ha för klänning? Skulle också gärna ha en knälång klänning som känns lite party, men ändå ganska enkel liksom. Och så inte för dyr 🙂 Ja, du kan väl hojta till om du hittar några som pasar in på det?

  3. Ingela Says:

    Jag har nästan alla frågor som du… Däremot har jag bokat in mig på att fixa galafrisyr.. Jag inga problem med att sminka mig. Det kan vi nog få till tillsammans.. tror du inte?? Jag brukar inte ha så jättemycket men det är jag inte så orolig för.
    Däremot klänningen *suck*, man vill ju vara fin =) Dessutom håller jag ju på att gå ner i vikt så jag får väl vänta till sista minuten 😉
    Klackarna har jag förträngt…Ska tänka på dom snart.
    Kram Ingela

  4. marie Says:

    Det ger sig nog med kläder och skor och sånt. Nu har man ju flera flera veckor att jaga klänning. Och att bara hitta en klänning som känns bra så kommer man att känna sig vacker. MQ eller Vila har för det mesta snygga tycker jag, inte för dyra och i min smak.

    Jag älskar att sminka så vill du ha hjälp ställer jag upp eftersom du ändå ska komma och hälsa på i vårt rum 😉
    Vi kan väl helt enkelt hjälpa varandra att piffa? 🙂 Det blir kul!

Kommentera

