APRIL

Det ordet klingar MYCKET bra i mina öron 🙂 Mars gick så snabbt så jag inte förstår hur det gick till. Inte mig emot. April är en underbar månad & den här morgonen är det strålande sol, ingen vind & redan 6 grader!! På min cykelväg till jobbet (till stor del omgärdad av parkerna vid Nya Allén i Göteborg) så är det tusentals krokusar i olika färger, massa vintergäck och nu har även skillorna börjat komma upp så smått. Det blir SÅ fint sedan när de slår ut. Hav av blått! Min själ som ett tag här har känt sig tung, trött och lite halvmörk lättar avsevärt nu. Det är så härligt. Jag lever upp samtidigt som blommorna och grönskan!

Jag lurade barnen imosre att det hade kommit jättemycket snö. De rusade till fönstret och sa i en mun -”vad menar du mamma???”…hi hi, själv är jag så himla lättlurad så det känns bäst att få lura någon annan först i alla fall 😉

Det negativa med denna vårsol som jag kan komma på är att 1) man ser otäckt blek ut och 2) fönstren ser förskräckligt smutsiga ut. Fönstren i halva lägenheten tog jag för ett par veckor sedan men de får nog göras om snart. Vad gäller blekheten så går ju den att bota genom att fortsätta använda ”vintersminket” tills man hunnit få lite färg. På vinterhalvåret så sminkar jag mig dagligen men inte mycket, tar bara 2 minuter varje morgon.

Två av mina favoritprodukter ser ni här nedan (ja, jag vet det är en pinsamt dålig bild men ändå…). Cliniques lösa puder och deras fantastiska ”All about eyes”-concealer (concelaerna är ett totalt måste när man är född med mörka ringar under ögonen som jag..det är det enda jag sätter på mig om jag skall gå ”osminkad” en dag, hatar dessa mörka ringar men har fått acceptera att de finns där & de lär inte försvinna 😦  ). Jag använder även lite rouge, väldig neutral ögonskugga och mascara MEN från det att man fått lite färg och fräknar nu på våren så slutar jag med rouge och puder. Det känns alltid bra. Huden får andas och slipper bli så torr som på vintern. Ser fram emot att få lägga undan dessa saker.

smink

Idag önskar jag att jag hade varit ledig. Då hade jag satt mig på altanen, i lä, med en kopp te, trevliga tidningar och bara lapat sol, men tyvärr jobbar jag till kl 16. Lilla E skall ha med sin flickvän hem efter förskolan idag, det är en HELT bedårande liten flicka det, förstår att han är störtkär även om han bara är 3,5 år drygt 😉 hon är några månader yngre bara.

Kram på er!

Ett svar to “APRIL”

  1. Kickan Says:

    JA du jag har också såna mörka ringar och hatar dom också. JAg får mina pga att jag alltid sover så dåligt plus att jag jobbar natt. Har funderat på att köpa den där All about eyes”-concealer , är den dyr ? Fast det är klart är den bra så är den ju värd pengarna lr hur ?
    Är det bara att dutta på under ögonen lr ?
    Kramiz!

Kommentera

