Massa utelek och allsvensk premiär

Medans mannen gick och drack öl redan kl 11.30 idag…så var barnen och jag på promeand till 2 olika lekplatser och så tog vi en glass på Avenyn. Det varlite kallt i vinden men satt man i lä var det ok, sol är det ju i alla fall 🙂 så HÄRLIGT! Anledningen till att M drack öl så tidigt var den allsvenska preimiären (på nya arena & allt!) och det hade han hett längtat efter. Han håller på detta lag nedan här slaviskt och har köpt årskort för en hutlös summa pengar…

gais2

Matchen idag slutade 5-1 så M kommer snart komma hem helt salig och då skall vi äta spagetti Carbonara.

Här är lite andra bilder från idag, det sista är från altanen där lilla E gör soppa (hans favoritsysselsättning) och stora E leker med sin docka (inte så vanligt längre!).

smink-022

smink-021

smink-0261

smink-030

Jag har verkligen fått lite fin vårfärg nu. På ett sätt är det underbart men samtidgt tänker jag mycket på Sabina som dog i hudcancer (iaf var det först malignt melanom hon fick) och då är det inte lika kul längre att få färg 😦

Nu kommer mannen hem hör jag…

Ha det!

4 svar to “Massa utelek och allsvensk premiär”

  1. Marie Says:

    Härlig dag! Är ni på plikta och leker? Tycker mig känna igen bänkar och andra detaljer 😉

    Det är så skönt att vara aktiv, vara ute. Man mår så gott då!

    Ser att din make inte håller på samma lag som mig men han är förlåten och öl är gott när det är premiär och soligt 🙂

    Vårsolen är stark, man ska vara försiktig och smörja in sig ordentligt. Och visst känner man sig bra mycket fräschare med färg i ansiktet!
    Men sola utan att bränna sig och med måtta är helt klart att rekommendera!
    Kram

  2. Wojtan Says:

    Önskar att jag också hade varit på matchen, kul med den nya arenan!
    Hoppas helgen varit bra hos er och att vi snart får tillbaka solen i Gbg.

    Wojtan

  3. Katti Says:

    En härlig dag med andra ord!

    Visst ska man sola med måtta, men man måste ju oxå få njuta!
    Själv har jag fått fullt med nya små söta (?) fräknar:-)

  4. Kickan Says:

    Ja jag tänker detsamma som du med det här med solen nu efter att Sabina dog. Får bli mycket brun utan sol i framtiden tror jag.
    Kramiz !

Kommentera

