Powerwalk med daggmaskarna & måsarna

Idag har jag promenerat till jobbet, det tar nästan 30-40 minuter om man går snabbt (att cykla, som jag alltid gör annars tar bara 15-20). Det är en härlig morgon, soldisigt och det luktar sommarregn. Måsarna skriar och jag fick kryssa mellan alla daggmaskar på trottoarerna. Massor, verkligen jättemycket skillor, krokus coh påskliljor överallt (där gör Göteborgs Stad ett bra jobb! Vissa växer ju vilt men mycket är utplanterat och de är så fint!). Det kändes verkligen VÅR även om det var lite småkyligt. Det var mer tomt än vanligt på gatorna, många är lediga. JAG är ledig från kl 14 idag :-), då kommer resten av familjen och hämtar mig för att åka och hämta hem lill-kaninen. Åh vad vi har längtat!

asfaltsblomma

Ikväll är det påskmiddag hos mina föräldrar, det passar bra så att kaninen i lugn och ro får bekanta sig med sin nya bur och miljö. Jag höll igår ett allvarligt föredrag för barnen så de vet hur kaninen skall tas om hand nu i början och senare med såklart. De första dagarna får den bara vara i buren som de rekommenderar, tills den vant sig vid våra lukter & händer. Det kan bli svårt att få barnen att ge sig till tåls men där kommer jag vara sträng. Det är nu man grundlägger förtroendet och relationen mellan kanin och oss ju och det får inte förstöras.

Resten av påskdagarna har vi inga direkta planer men vädret skall bli strålande så vi kommer säkert vara ute mest och sedan måste vi byta till sommardäck (ja vi är lite sena..) ute i Lerum hos M´s bror med familj. Hoppas det blir några spontanfikor eller så hos vänner också eller hos oss.

Jag skall försöka hinna göra ett inlägg ikväll med bilder på en liten rädd kanin.

M är hemma med barnen nu och de skulle ut på gården och leka. Igår sopades även vår stora gård fri från allt grus så nu kan lilla E cykla utan att ofrivilligt sladda i gruset och stor E får ta fram sina älskade inlines som hon fick i 6-årspresent förra maj. Dem går det inte så bra att använda när det är massa grus.

Ha en härlig torsdag!

5 svar to “Powerwalk med daggmaskarna & måsarna”

  1. Ingela Says:

    Vad skönt med en promenad, speciellt nu när det ÄR vår =)
    Hoppas ni får en härlig dag. Ta hand om lilla kaninen, ska bli roligt att se den..

    GLAD PÅSK!

    Kram Ingela

  2. ia Says:

    Hej!
    När åker du?
    Själv drar jag vid fyra tiden
    Det mesta är klart.
    Badat katten i neon & satt lysdioder i hucklet.
    Fixar just nu hjullagren på kvasten, det blir raketbränsle i år.
    Om vi inte syns där önskar jag dig en riktigt
    GLAD PÅSK!

  3. Popprinsessan Says:

    Så mysigt med den lilla kaninen! Ska bli spännande att se bilder! Bra tips om att lämna napparna till kaninerna på Liseberg! Tror inte att hon lämnar dem nu i påsk, men det går ju bra att vara utan nappen så länge man inte pratar om det. Ska kanske inte göra så stor grej av det utan bara långsamt fasa ut nappen.. När hon varit utan den i två veckor (eller något) kan man ju eventuellt föreslå att vi ska lämna napparna någonstans.. Får se hur vi gör 🙂

    Ha nu en riktigt skön dag!

  4. Marie Says:

    Visst är det la gott med ombyte, från cykel till prommis!
    Du är hurtig du 🙂

    Vet du, måsarna är för goa och det är sådana härliga GBG- minnen för mig. Så fort vi är nere så låter de och jag tycker för det mesta att det är mysigt. Det känns liksom som hemma. Men på tidiga morgonen fick de gärna knipa…har liksom glömt bort hur högt de kan låta. Här finns de oxå men inte alls på samma sätt.

    För mig är det total vår när gruset är borta. Härligt för ungarna att kunna skata, åka inlines, cykla i grusfritt!

    En riktigt Glad Påsk önskar jag dig med familj, trots att ni är Gaisare! *s*
    Kram

  5. Rebeccas.se Says:

    Rolig bild!
    Vi ses på mammagalan! 🙂

Kommentera

