Ute, ute och åter ute…

paskeric09

paskebba

Ute! Det är vad vi varit denna underbara påskledighet. Vilket väder! Bruna (eller mer rosa vissa av oss), fräkniga & nöjda är vi nu. Sammanfattar i bilder hur vår påsk har varit. Önskar att jag kunde gjort ett snyggt kollage men har inte orkat engagera mig i hur man gör det (har iaf laddat hem Picassa nu & där skall man kunna göra det tror jag). Hoppas ni står ut med en massa bilder på rad.

Vi tillbringade påskafton i Slottskogen med ett par andra och det var mycket lek. Igår var vi hos M´s bror och bytte äntligen till sommardäck och lekte lite mer…de har en stor studsmatta och det hoppades en massa kan jag lova, det är ju superkul i alla åldrar 😉  Idag har vi varit i Trädgårsföreningen en stor del av dagen, med rejäl picknick och mer lek på lekplats och jage i buskarna och fotbollsspel & frisbeekastande. Himla aktiva och käcka var vi mao 🙂 , men det behövdes verkligen för att väga upp för allt godis och mat vi satt i oss…

På vägen hem passerade vi Heden och där var ett kringresande Tivoli, barnen åkte inge (hade inte pengar med mig) men kollade läänge & noga på allt, de längtar helt klart till Liseberg! Jag fascineras mycket att kringresande tivolin och av cirkusar. För mig som är så hemmatam numera ter det sig som ett hemskt jobbigt liv att resa runt & bo i halvsunkiga husvagnar/bilar. Jag har också svårt att lita på att attraktionerna är helt säkra, många grejer ser så skrangliga och ”billiga” ut om man jämför med de mer bastanta grejerna på Liseberg tex. Vill helst inte att barnen  åker dem helt ärligt…

graveric2

  Idag är det vardag igen. Skönt med bara 4 dagsvecka!picnicbarn

hoppmatta1gungbarn

gladebba1

Ett svar to “Ute, ute och åter ute…”

  1. Kickan Says:

    Ahhhhh ni har haft det lika härligt som vi i påsk ser jag ! Härligt med denna lediga tid tillsammans med familjen.
    Ha det gott !

Kommentera

