Fiffi-kramar!!

Jag och lilla E åkte till Plantagen och då var Fiffi på besök. E är inte så förtjust i utklädda människor så först så var han avvaktande men ganska snart vågade han sig fram för att krama..och krama…och krama 🙂 Jag fick stoppa honom efter sisådär 5 kramar.

bilder-006

bilder-008

Sedan fick jag syn på världens gulligaste barnmöbler. Underbara små fåtöljer i ”plastrotting” eller vad det heter och så trämöblerna ni ser här nedan. Trämöblerna (2 stolar & bordet ) skulle gå på 650:-, det tyckte jag inte var så farligt så nu bearbetar jag M för att få köpa dem (trots att stora E nästan är för stor för dem men det bryr jag mig inte om!!! så det så…). Barnen har nu mina gamla trämöbler från när jag var liten, en klassisk jättefin trädgårdsgrupp som jag målat vit för ett par år sedan men dessvärre håller den på att falla i beståndsdelar då vi låtit den stå ute hela somrarna så den har nog ruttnat lite & färgen flagnar jättemycket. Den är nog nu utom räddning tyvärr.

bilder-003

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll och hoppas ni har sådant strålande väder som vi i Göteborg!!

4 svar to “Fiffi-kramar!!”

  1. Melissa Says:

    Ha ha.. har en så rolig historia om Fiffi… en dyker nog upp i bloggen om ett par dagar;.))

  2. Kickan Says:

    Hej svej ! Har en dotter ( minstingens ) som inte heller gillar utklädda människor 😉 , skrek i högansky när Nicke Nyfiken ” kom fram till henne en gång.
    Barnmöblerna var kanonfina ju !!

  3. Popprinsessan Says:

    Oj, det hade min L gillat! Både Fiffi och möblerna 🙂

  4. ia Says:

    Hihi…jag känner igen det där…
    Anna är inte hellr så förtjust i utklädda figurer & särskilt inte kaninerna på Liseberg. Vi får se om hon är lite modigare i år så hon vågar krama dem…
    Jätte snygga barnmöbler!
    Vill oxå ha sådana!
    Kram
    ia

Kommentera

