Sovmorgon och lite egentid

M och jag tar alltid sovmorgon en dag var på helgen, det är skönt att veta att man får sova till 10 en dag i veckan iaf. Idag var det min tur och alldeles nyss så tog M med sig båda barnen och de skall till en park och spendera tiden fram till Gais-matchen där så möter jag upp dem då och tar över barnen för att gå en tur till biblioteket. Jag har mao 2 timmar själv här nu och jag skall försöka motstå starka impulserna att städa en massa då, skall istället ta ett bad sedan sätta mig i lä på altannen med ansiktet i solen som nu bryter fram mer och mer. Annars så dammsög jag igår och skulle behöva dammsuga idag, ja faktiskt skulle det behövas VARJE dag numera sedan kaninen kom till oss 😦 Innan dess har jag vägrat dammsuga mer än en gång i veckan  men nu är det inte ens någon idé att ställa in den längre. Isadora drar med sig spån och höbitar i sin päls när hon hoppar omkring i lägenheten. Spånet sätter sig nästan fast i mattorna så det är svårdammsuget också. Att hon sedan även fått för sig att stora E´s säng är en toalett (sedan hon lärde sig hoppa upp så högt för ett par dagar sedan) gör att inte känner mig 100% positiv till henne just nu…

Ha en bra dag!

3 svar to “Sovmorgon och lite egentid”

  1. Ingela Says:

    Nej gör hon nr2 i sängen… Det går ju inte *skrattar* Jag skrattar men jag har full förståelse till att ni inte gör det..

    Jag hoppas att du inte städade, att du istället bara tog det lugnt.

    Kram

  2. Katti Says:

    Hallå tjejen!
    Hade du en lugn skön stund tro i morse, eller åkte draken fram iaf:-)
    Det gjorde den här, fast inte i morse utan efter middagen, man passar ju på när ungarna sitter stilla i badet eller framför bompa!

  3. Popprinsessan Says:

    Vi har en långhårig hund, så här skulle man kunna dammsuga flera gånger per dag om man hade orkat/velat… Hoppas att du tog en paus istället för att städa!

Kommentera

