Majblomma inhandlad !

majblomma

Man köper dem ju i ett bra syfte och i år var den jättefin OCH min systerdotter blir glad att få sålt en pin à 50 kronor. Tre bra saker i ett à la kinderägg 😉

Jag minns att jag sålde majblommor några år. Det jag minns mest av allt är när en större tjej som jag inte kände mer än till utseendet glatt frågade mig om hon fick hjälpa mig att räkna hur mycket jag hade sålt för. När hon hade räknat färdigt och mamma och pappa senare hjälpte mig att kontrollräkna så fattades det en hel del pengar. Hon hade allstå troligen tagit en del när hon ”kontrollräknade”… så himla fult gjort men mamma och pappa kunde liksom inte konfrontera henne eftersom de inte var helt 100 säkra på att att hon tagit pengarna. Chansen fanns ju att jag tappat dem eller tagit fel betalt eller så…men det vet jag att jag inte hade gjort.

F.ö så har vi så mycket att göra på jobbet så jag känner mig aningens slut på kvällarna. Jag föredrar iofs att ha mycket att göra framför att det är segt & långsamt där men ändå. Lite jobbigt är det ändå & det gäller att inte glömma något viktigt eller så.  Kan bli så himla fel om det blir fel i mitt jobb..

Kram allihop!

4 svar to “Majblomma inhandlad !”

  1. Ingela Says:

    Vad fräckt! Det var säkert hon som tog pengarna…
    Fin var majblomman i år. Jag har inte sett någon som säljer än… fast dom brukar vara svåra att missa 😉

    Får man lite nyfiket fråga vad du jobbar med? Du behöver absolut inte svara om du inte vill.

    Ha en bra kväll!
    Kram Ingela

  2. Ingela Says:

    Jag glömde ju fråga om ni har fått någon ordning på den gulliga lilla kaninen.. Jag hoppas det!
    Jag blev så sugen att skaffa kanin till Elin (om några år) men det där fick mig att tänka till lite 😉
    Jag behöver ju inte bestämma mig i år… *fniss*

  3. Katti Says:

    Här har det oxå inhandlats majblommor. DOm pinsen var väldigt fina, men här blev det en vanlig och två ”bilblommor”.
    Men fy vad fräckt av den tjejen! Hoppas hon läser det här och kommer tillbaka med pengarna! Med ränta!!

    Massor med kramar
    Katti

  4. Kickan Says:

    Jisses amalia jag hade ju inte skrivit in receptet på muffinsen med ahlgrens bilar såh jag nu ju !!!!!!!! Har nog haft hjärnsläpp den dagen eller nåt !? Men nu har jag skrivet ner recepetet men nu vill blogg.se inte ändra på inlägget …grrrr……..jaja vi får vänta och se , kanske det dyker upp om en stund ( det rätta inlägget alltså ) annars skickar jag det gärna till dig.
    HA det gott !

Kommentera

