Officiella svar

Någon undrade vad jag jobbar med och jag fick för mig att jag skrivit det i min ”presentation” men det hade jag  inte ser jag nu. Jag jobbar på resebyrå. En mycket liten byrå och vi sysslar mest med grupper, jag jobbar till 80% med grupper sedan lite affärs och privatresande med. Vi är alltså inte den sortens resebyrå med ”affär” i markplan utan till 95% så har jag telefon och mailkontakt med kunderna. I stort sett så kommer bara kunder upp för att hämta biljetter då & då. När man jobbar med detta så krävs stor nogrannhet. Det är verkligen inte särskilt kul om man skall skicka ut resehandlingar till kund en vecka före avresa och att då upptäcka att man tex bokat fel datum för flyget eller att hotellet råkar vara avbokat för att en faktura missats eller liknande. Man måste ha stenkoll på allt. Flyg , boende & program. Jättekul men som sagt det är hemskt när något går fel (tro mig, jag vet det av egen erfarenhet efter 15 år i branschen…).

Någon undrade även över kaninen och hmm, vad skall jag säga om det? 6-7 gånger senaste dagarna så har hon hoppat upp och kissat antingen i sonens säng eller dotterns säng. Hon bor ju i dotterns rum. Ingen annanstans kissar hon än i sin bur & så då denna plötsliga fixering vid barnens sängar. Hon är BLIXTsnabb. Ett par sekunders ouppmärksamhet så har hon hunnit hoppa upp och kissa 😦 Vi har nu fått bra råd från mer kaninerfarna (tack Kanintråden på Familjeliv..) och problemet kommer nog därmed att lösas. hoppas jag VERKLIGEN. Känns lagom irrationellt att bli arg på en kaninunge men det blir jag…det känns nästan som om hon bara jävlas med oss men det fattar jag såklart egentligen att hon inte kan göra 🙂 Hon har även lyckats bita av vår telefonkabel, när hon hann det fattar vi inte, vi tycker vi haft full uppsikt över henne men det måste skett blixtsnabbt det med, när hon smet bakom en fåtölj. Det tog 2 dagar innan vi fattade varför ingen ringde oss…För dem som ringer oss låter det bara som vi inte är hemma men från vår sida är telefonen helt död. Tar ett par dagar innan ComHem skickat oss en ny sådan kabel.

Jag vill inte skrämma någon som går i kanintankar men liiite mer jobb än jag väntat har det blivit men det får vara värt det. Hon är supersöt, urgullig att gosa med & barnen älskar henne.

Tillägg om kaninen: ibland är hon FÖR söt bara. Igårkväll smalt t.o.m M när han la sig på golvet för att klappa henne för då kom hon fram och började slicka honom i örat (!) med sin lilla skära urgulliga tunga. Inget jag skulle ge mig på att göra på honom 😉 men hon & han gilade det. Han är iaf nu helt klart mindre negativt inställd till henne plötsligt. Även en relativt ”hård” man kan smälta för mindre 😉

3 svar to “Officiella svar”

  1. Ingela Says:

    Det låter ändå som ett roligt jobb men jag kan förstå att det kan få konsekvenser om man missar…

    Vi tar partyt per mail, låter som en utmärkt idé. Jag hör av mig när hon har hört av sig igen.

    Kram ingela

  2. **Wojtan** Says:

    Mina tjejer tjatar om att få en kanin, men jag har ingen lust alls att ha en hemma 🙂
    Vi brukar låna/passa grannarnas kanin på sommaren när de är på semester, det räcker gott.

    Wojtan

  3. Katti Says:

    DU ser, lite gulligull i örat på karln så är alla problem lösta:-)
    Prova att ta till det du oxå, kankse inför en shoppingrunda, eller efter kankse är mer effektfullt.

    Och Loppan hemma gillar inte heller soltorkade tomater, men då får hon låta bli att äta dom helt enkelt, eller peta bort om jag har det i maten. Jag lagar inte flera rätter varje dag, det vägrar jag!

    Kramers!

Kommentera

