Hello Kitty och Kitty

Jag som är född 71 minns ju tydligt förra omgången av Hello Kitty-frossa, den var väl någon gång i början av 80-talet.

Jag älskade Hello Kitty då och jag gör det nu med. Konstigt att man inte tröttnar? Jag är glad att jag har en dotter som jag kan köpa dessa fina saker till, vissa av sakerna hade man inte bangat för själv men de passar liksom inte så bra när man börjar närma sig 40 känner jag… jag har ett par strumpor med katten på, det är allt. Många stora klädkedjor har underkläder som ser ut att vara för vuxna med Hello Kitty men jag antar att det är mest tonåringar som köper sådana?!kitty-teehello-kitty-bil

hello-kitty-2

T-shirt från HM, bil från ??? (men fin är den iaf ), Hello Kittymjukis från http://www.lekmer.se (stora E har en liknande sådan , som ni kan se längre ner här..).

Sedan minns ni säkert även Kitty-böckerna. Jag plöjde hur många som helst på 80-talet 🙂

kittybok1

Jag har nu köpt en Kittybok i Lätt att läsa-serien till stora E. Känns kul att allt går igen!

Får bjuda på en bild här nedan också på stora E där ni ser Kitty-manin i total frenesi 😉 En nästintill skelögdstrött E på sen julaftonskväll 2008…(hon är egentligen inte skelögd men det ser ut så här).

jul-2008-022

8 svar to “Hello Kitty och Kitty”

  1. GucciMama Says:

    hehe hon äter ju självklart en halv barnpizza, kanske glömde skriva det. Valencia är oxå smal:-)

    Det är bara att smöra på hehe…kul det ska bli med galan!

  2. Popprinsessan Says:

    Min lilla skruttis gillar också Hello Kitty och jag tycker att det är en söt figur så jag har inget emot att köpa sådana prylar! Känner också att jag själv är lite för gammal för det… Har varit inne i en hel Hello Kitty-butik och där fanns precis allt!! Galet! Ingen bil dock..

  3. ia Says:

    Åhhh Kitty böckerna!
    Jag älskade dem, har hela förrådet fullt!
    Man kanske skulle ta en liten nostalgiläsning för skojs skull…
    Är dock inte särskilt förtjust i Hello Kitty…
    Har hitintills lyckats med att hålla katten från mitt hem, så när som på ett par gympadojjor…
    Anna är mer inne på prinsessor & tingeling… & en och annan drake & monster 🙂
    Nu är det bara två dagar kvar, sen är det Liseberg!
    kramkram

  4. Melissa Says:

    Äsch, varför inte fetisha i ett par hello kitty-undisar! :.)) Gör det och njut!!

  5. Camla Says:

    Hej!! Ja det där med Hello Kitty finns ju snart på varenda pryl.. min dotter är väldigt förtjust =) Som svar så har jag inte haft varken inspiration eller tid att ägna mig åt bloggen.. tyvärr.. det har varit så otroligt mycket med skolan men jag hoppas få lite tid till den snart igen. Ha det gott. Kram

  6. Kickan Says:

    Ja här har jag 2 döttrar som älskar Hello Kitty och själv läste jag också mängder med Kitty böcker.
    Ha en trevlig kommande helg.

  7. Katti Says:

    I just löööööv kitty-böckerna!
    både jag och syrran läste precis allt som fanns med henne!
    Får man läsa dom igen tro, undrar var jag har dom?

  8. Anna Kittybloggarn Says:

    Hej! Är det inte så att Hello Kitty är för vuxna tjejer? Är inte Hello Kitty en sån där figur som är en del av det japanska modet att ständigt se ut som en liten flicka?

Kommentera

