Studsbollsparken nästa…

Lilla E skall idag på heldagsutflykt till en park & stor lekplats med en massa lek och korvgrillning mm. Parken heter Stuxbergsparken men detta ganska svåra ord är OMÖJLIGT för lilla E att uttala så han har bestämt sig för att parken heter studsbollsparken. Rätt gulligt namn. Jag hoppas det får en underbar dag trots det gråa och mycket kyliga vädret. Har byltat på honom rejält med kläder.

studsboll

Ikväll skall jag och stora E på utvecklingssamtal. Förra gången var barnet inte med men det skall hon vara denna gång. Alltid spännande att se vad det säger. Det brukar vara bara positivt, hoppas det är så denna gång med! I höst börjar hon ettan och om drygt 2 veckor blir hon 7 år. Vart tog tiden vägen?

5 svar to “Studsbollsparken nästa…”

  1. Tess Says:

    Hoppas lilla E får en toppendag i studsbollsparken! Här är det också kyligt och ruggigt idag. Imorgon skulle det bli varmt igen, härda ut!
    Vad fräckt av den där stora tjejen att sno dina majblomspengar, så utstuderat och hemskt! Ska också köpa majblommor, de var ju jättefina i år! Däremot har jag inte stött på någon försäljare än, det är ett tecken på att jag behöver ta mig till ett köpcentrum snabbt som attan;)
    Kram

  2. Ingela Says:

    Haha, när jag läste i min blogglista om stutsbollsparken så tänkte jag: Va, finns det en sån i Göteborg….det kanske vi ska gå till någon dag!

    Ha en bra dag!
    Kram Ingela

  3. Duracellmamman Says:

    Hoppas han får en helt underbar dag i studsbollsparken 😀

    Kramis!

    • Louise Says:

      Det får han nog. Han ville gärna ha med sig sin Spiderman-studsboll men där fick jag säga nej 🙂 (leksaksförbud på hans förskola, att ta med alltså).

  4. Katti Says:

    Härligt namn, studsbollparken, hihi!
    tänk om det fanns en sån på riktigt, då skulle jag själv gå dit och leka.
    Tid, det är nåt som bara råkar finnas för att man ska bli stressad över allt man inte hinner med eller inte hinner reflektera över…

Kommentera

