Rosa, musikspelande papperskorgar..

Ja det kan säkert vara en bra lösning. I centrala Göteborg har sådana ställts upp på många ställen. Kanske folk tycker det är roligare att slänga sin sopor på rätt ställe då? Men måste det vara roligt att slänga sitt skräp?

Jag slänger det i papperskorg & finns inte det en sådan i närheten lägger jag skräpet i fickan eller väskan. Jag skulle aldrig falla mig in att kasta rakt på gatan, i skogen eller ut genom bilfönstret liksom..men det kanske bara är jag det 😉 iaf verkar det så när man går genom staden ibland. Vissa park & skogspartier i min hemstadsdel ser förskräckliga ut faktiskt. Ibland har jag lust att gå ut  plocka upp själv eftersom det som egentligen skall göra det tydligen helt ignorerar vissa platser (?). Hatar att se på skiten och tycker att folk skall börja ta sitt ansvar för en ren miljö och att de som har barn lär dem från späd ålder att det inte är ok att slänga saker omkring sig ute!! Så det så.

papperskorgar

Ett svar to “Rosa, musikspelande papperskorgar..”

  1. Katti Says:

    Jag håller med fullständigt!
    Ibland när jag är ute och har barnvagnen med så brukar korgen under bara full vid hemkomst. Av skräp!
    Lovisa är jätteduktig på att plocka upp skräp, det har dom lärt sig hos dagmamman.

    Kram
    Katti

Kommentera

