Ni som skall på gala 4/7..

Hur tjusig måste klännigen vara egentligen? Kort eller lång spelar ingen roll har de i alla fall sagt som dresscode. Jag blev väldigt förtjust i denna (även om den är lite dyr…). Skulle ni säga att den är ”gala-mässig” eller måste det vara tjusigare? Jag vill ha den i svart. Känner att jag vill ha koll på hur andra tänker i detta så man inte kommer ”nedklädd” eller ”över uppklädd”…så era ärliga svar önskas om gala-nivån på denna variant av klänning tack 🙂

klanning

5 svar to “Ni som skall på gala 4/7..”

  1. Tess Says:

    Vad händer den 4/7? Tycker klänningen var jättefin=) Tycker att det är knepigt med klädkoder annars, folk har ju en tendens att skriva ganska märkliga saker på inbjudningskort.
    Skönt att sluta tidigare imorgon, det var ju förresten en toppenidé och väldigt lyxigt att bli bjudna på middag hemma hos sig själva.
    Kram!

  2. Ingela Says:

    Jättefin klänning! Jag har oxå lite problem med det där…. Man skulle klä sig som till ett finare bröllop tror jag. Då passar väl den där klänningen perfekt.
    Jag har inte ens börjat fundera än… jag tror att inbjudningskorten är på väg ut, det kanske står mer där… Annars får vi diskutera det ordentligt vid tupperwear. jag behöver all hjälp jag kan få ;D

    Kram

  3. Katti Says:

    Åhhh, det är ju skitsvårt. Vill gärna köpa nåt nytt, men vet inte om det ryms i budgeten. Annars har jag nog tänkt att ha en som jag hade på ett bröllop i höstas. Du kan se den klänningen här http://charmkatti.blogspot.com/2008/10/bilder-fran-brollopet-dock-inte-mitt_04.html
    Dock kommer jag nog ha håret lite mer utsläppt tror jag. Men det får man se den dan:-)

  4. Katti Says:

    Inte behövder det vara glammigt och glittrigt. Huvudsaken är att man trivs, då blir ju kvällen så mycekt roligare!
    Jag tycker klänningen på bilden är fin, den känns sommrig och samtidigt elegant!
    Kram!

  5. Popprinsessan Says:

    Har också ångest över det där med klänning till galan!! Har liksom inte ens tänkt på att det kommer att vara mitt i sommaren och varmt.. Har bara svarta nyårsklänningar som hänger här och dammar… Jag skjuter på problemet lite till…

    Tycker klänningen på bilden är fin! Säger som Katti, huvudsaken är att man själv känner sig fin, då blir man ju liksom snyggare på något sätt 🙂 Och med lite snygga accessoarer så kan även det enkla bli dunderfint! (med det menar jag inte att just denna klänningen var enkel) Somrig och lite romantisk tycker jag.

Kommentera

