Cortègen & 1 maj!

Först kommer här lite bilder från Cortègen så att ni som inte vet vad det är får en uppfattning.

bilder-0201

bilder-0211”Kaninerna skakar när Rainbow (Painbow 🙂 ) i marken brakar” stod det här…

bilder-022

bilder-023

Igår, 1 maj, så började dagen hos doktorn med barnen då stora E klagade på halsont och 2 barn hon lekt med för några dagar sedan hade fått halsfluss och penicillin. Jag var helt säker på att hon hade blivit smittad och tog med mig henne och lilla E för provtagning (streptokocker kan vara extra farligt för hjärtebarn som lilla E är). Tack  och lov var det inte det utan bara ett vanligt förkylningsvirus och idag är mycket riktigt stora E mer förkyld men helt ok än då. Det är barnkalas imorgon & det lär gå att genomföra för hon har inte feber eller så. Har varit med om att få ställa in hennes 5 årskalas en gång, samma morgon det var fick jag ringa runt till 15 barn & meddela att stora E hade kräkts på natten. Typiskt nog så var det inte magsjuka alls utan ungen var helt frisk iaf så vi ställde in i onödan fast det vet man ju inte innan..fick boka om Bushuset & ge ny tid till alla…det var lite trist. Det skall inte hända igen hoppas jag!

Efter det skulle vi iväg och köpa de där små utemöblerna för barn som jag förälskat mig ,i jag var inte ensam om det visade det sig!!, så de var slut på alla Plantagen i Göteborg och även hos leverantören. Inte ens visningsexen fanns kvar. Jag ringde i desperation till Kungsbacka och de hade ETT exemplar kvar, just visningsexet så det blev en utflykt dit för oss. Plantagen ligger granne med Freeport Outlets så där åt vi på Mc Donald´s och råkade ju så klart gå i en del lockande affärer. Resultat: lite fattigare vid hemresan helt klart…köpte bl.a linnet nedan här som jag tycker är jättefint (alla pärlor syns inte men det är lite ”glittrigare” och tjusigare än det ser ut..).

bilder-029

Idag blir det för mig enbart kalasförberedelser men jag tänker faktiskt göra det så enkelt som möjligt för mig i år. Korv med bröd, köpeglass, köpekakor men iaf så gör jag en egen rosa prinsesstårta 🙂 Ansträngningarna jag gjorde förra året var väl käcka men inte brydde sig de 15 tjejerna särskilt mycket om dem..bara glada att vara här och leka, ha kul och äta typ vad som helst. Så i år gör jag minimum planering & bakning mm har jag bestämt! M skall ta med barnen och spela minigolf så jag får vara ifred och möblera om för att långbord skall få plats & göra gottepåsar mm mm.

bilder-026

bilder-031

3/4 av familjen har ”Bolibompa-tåg” i soffan….(stackars M´s ben, han satt så i en timme igårkväll…)

bilder-030

2 svar to “Cortègen & 1 maj!”

  1. Kickan Says:

    Hoppas att kalaset blir lyckat och ingen blir sjuk 😉 , hittade du receptet på cupcakesen på Leilas blogg ?på adressen jag skickade dig fanns både vanliga och chokladcupcakes med på.
    Ha det gott !

  2. ia Says:

    Grattis till barnmöblerna!
    De är som jag sa innan Skitsnygga!
    Hoppas att kalaset blir lyckat imorgon & att ni håller er friska.
    Linnet var riktigt snyggt! Fast som de säger, allt pryder ju en skönhet!
    kram
    ia

Kommentera

