Inte min dag :-(

Jag är dunderförkyld. Har lite feber (bara runt 38,5 men jag är jättekänslig för feber & mår piss redan strax över 38!) Ont i huvudet & desutom mens 😦 Jag var tvungen att jobba några timmar i förmiddags men det borde jag kanske inte gjort, men det blir detsamma imorgon. Vi har massa grupper som skall biljetteras nu. April och maj är 2 av de mest ”aktiva” resmånaderna för grupper. Lite jobbigt när man är så få på jobbet, man kan liksom inte med att vara sjuk om man inte är döende.

Jag har nog varit världens sämsta mamma igår och idag med. M i Stockholm och jag ensam med barnen i detta skick, ja det är helt enkelt inte kul för varken mig eller dom. Skäms för mitt dåliga tålamod och ingen ork eller lust att leka eller någonting.

Mitt i allt detta måste jag planera lördagens släktkalas. Stora E fyller ju 7 imorgon. Jag hade tänkt göra egna marängbottnar men äggvitorna vill ju för hmm hmm inte bli något fast & hårt skum så jag gav upp. Vet inte vad jag gjorde fel men jag fick total floppsvett & gav upp efter mycket vispande. Brukar inte ge upp så lätt men när man nästan är svimfärdig då är det dax 😉

Här behöver städas, bakas mm mm mm men jag orkar just ingenting. Gnäll, gnäll, gnäll. Nu går jag & lägger mig isället!

Hoppas innerligt jag mår bra imorgon. Då får allt fixas & älskade dottern firas av vi i familjen. Håll tummarna för att jag skall friskna till är ni snälla!

2 svar to “Inte min dag :-(”

  1. Popprinsessan Says:

    Men oj, oj, oj vilken dag! Hoppas att du gått och lagt dig och att du får en riktigt god natts sömn så att du känner dig aningen piggare imorgon! Jag, som är sjukt dålig på att göra det enkelt för mig, föreslår att du köper marängbottnar. Vem sjutton kommer att märka någon skillnad?? Nej, strunt i det och lägg din energi på något viktigare, som att du själv ska må bra! (hmm, det är lätt att ge råd…)

    Hoppas att du slipper jobba så mycket imorgon, och jag hoppas att solen skiner på dig när du vaknar upp. Det brukar kännas bra mycket enklare då 🙂

    Krya på dig och sov gott!

  2. Ingela Says:

    Grattis till stora E!
    Stackars dig som mår så där och har en massa måsten… Att du dessutom är själv med barnen låter inte så roligt.. Jag kan berätta att mitt tålamod brukar inte infinna sig när jag mår dåligt eller har mens 😉
    Mitt tips, köp marängbottnar och köp kakor och bullar eller vad det är du ska baka. Det blir lite dyrare men du är ju sjuk och behöver vila..

    Jag hoppas verkligen du mår bättre idag!

    Kram

Kommentera

