När lillan kom till jorden..

…det var en dag i sköna maj…tra la la la la laj…dagen HON (stora E) föddes så var det sol och 20 grader varmt. Det är det inte idag…utan hällregn & ca 10 grader istället 😦

Sötaste, finaste & smartaste dottern i hela världen. Stora E!! 7 år, kan inte fatta det???!

Hon kom till oss med akutsnitt efter 4 timmars lönlöst krystande kl 18.04 den 8 maj 2002. Vi blev mycket förvånade att det var en flicka då vi hade varit ganska säkra på en pojke. Jag blev så otroligt lycklig att det var en tjej, har alltid önskat mig att få en dotter. Nu när jag har en av varje, jag då känner jag att jag fått ”jackpot”.

Vi väckte henne imorse med en allt annan än vacker sång!. Jag superhes, M med halvslutna ögon (han är dödligt morgontrött) mumlandes och lilla E skrålandes vrålhögt. Det lät INTE vackert men men det var såklart en glad tjej ändå! Lite presenter fick hon trots att ju Isadora var hennes ”huvud” present. Hon gick till skolan & jag till jobbet men jag hämtade henne redan kl 12. Nu skall hon rita lite medans jag sover ett tag innan vi skall hämta lilla E på förskolan.

När stora E föddes hade vi tyvärr ingen digitalkamera så jag har inga fina bebisbilder i datorn, det får bli från när hon var 2 1/2-3 år + senaste skolfotot & så dagens kort. Hon har haft luggen på utväxt sedan i september så den är rätt lång nu. Hon passar bra i lugg men ville så himla gärna ha lång lugg som mig & en del kompisar 🙂

IMG_0252

IMG_0040

IMG_0345

IMG_0316

Ebba 6 år

Bilder 032Bilder 033

Ikväll blir det kyckling med röd pestosås och klyftpotatis & haricot verts. En rätt som båda barnen gillar mycket! Sedan blir det nog chips & dipp som sedvanlig fredagsmys.

2 svar to “När lillan kom till jorden..”

  1. Ingela Says:

    Hon är ju söt som socker!
    Stora tjejen. Jag önskar grattis en gång till jag 😉

    Kram

  2. Tess Says:

    Lilla sötnosen! Stort GRATTIS till den lilla, stora tjejen!
    7 år, hur går tiden så fort? Jag blir lite tårögd då jag anar din nostalgi=)
    Hoppas att du mår bättre nu och är feberfri.
    KRam Tess.

Kommentera

