Ostkupor, schlager & kyla…

Ja, så nu har man varit på sitt första Tupperware-”party” på 7 år .  Det var jättetrevligt även om det var lite svårt att lära känna Ingela & Ia mer ingående på de få timmarna. Demonstratisen var bra & pratade på ganska länge 🙂

solsken

Det var iaf  kul och jag som inte skulle köpa något köpte ändå en Cheese Smart ostkupa. Det lät som en bra grej. Ingen torr ost, ingen kondens & det utan att ens behöva behålla plasten runt osten eller plasta in den. Låter mirakulöst, hoppas det funkar!  Det blev även 2 förvaringsburkar i barnvariant (men lika bra för vuxen såklart) som jag redan har ett par av som jag vet är jättebra och helt tätslutande.

barnburk

Idag är det en strålande fin morgon i Göteborg men var är värmen? Det är jättekallt på morgonen och inte så hemskt mycket bättre på eftermiddag/kväll. Bara 7 grader idag när jag steg upp kl 06.30. Med tanke på att det varit runt 5-6 grader hela vintern också nästan här så känns det ju sådär kul 😦 Samma temperatur nu nästan alltså (iaf morgontid) men förståss betydligt mer sol & betydligt grönare så jag skall inte klaga för mycket…snart borde väl värmen återkomma kanske.

Ikväll blir det ”schlager” (det är det inte mycket av numera…) på TV…

schlager

…och jag hejjar såklart på Malena Ernman även om det inte var min favorit & jag känner en vag oro att hennes låt kanske inte kommer gå hem i Europa men jag hoppas att jag har fel!! Stora E älskar Melodifestivalen så jag har lovat att hon får vara uppe så länge hon orkar. Lägger sig i vanliga fall 20.30 ca men detta börjar inte förrän 21. Tror knappast att hon klarar av att vara uppe till 23, knappt jag heller 😉 men vi skall ge det ett försök. Morgonen imorgon kan bli seg för hennes del mao.

Nu får jag sätta igång och jobba.

Ha en härlig solig tisdag!

5 svar to “Ostkupor, schlager & kyla…”

  1. Ingela Says:

    Jag hejar oxå på Malena och jag hoppas att jag orkar med att sitta uppe… Förmodligen inte men jag får väl ge det ett försök i varje fall 😉

    Nej det var inte så lätt att finna tid igår och hon (demo tanten) pratar ganska friskt 😉 fast hon är ju trevlig och bra så det är ändå ok tycker jag!

  2. Popprinsessan Says:

    Verkar som om du är piggare från förkylningen nu? Skönt isf.

    Jag ska också försöka orka kolla på schlagern ikväll. Hejade inte heller på Malena i den svenska uttagningen, men hoppas så klart att det går bra för henne. Tror tyvärr att det finns en stor risk att vi inte klarar kvalet…..

  3. Krydda Livet Says:

    Hej Louise!

    Vad roligt att du hittade till min blogg. Japp, jag har den ostkupan och jag gillar den skarpt. Hoppas du också ska bli lika nöjd. Tack för din kommentar och välkommen tillbaka 🙂

    Och visst har Green Gate underbara saker. Man blir ju alldeles till sig hihi. Lycka till i min tävling.

    Kram Josefin

  4. Tess Says:

    Min mamma har en massa tupperware och jag har fått en del av henne, supergrejer! Ostkupan verkar toppen, jag som inte ens äter hårdost får rysningar av de där plastpåsarna med kondens i.
    Oh, är det idag som schlagern är? Shit, då kommer A att tjata då hon kommer hem. Sen tröttisen skulle inte fixa att vara vaken till 21 ens efter dagis, hon däckar t om innan lillasyster transan;)
    Sveriges bidrag kan vara antingen eller tror jag. Antingen älskar de den, eller också hatar. Personligen tycker jag att den är rätt hemsk, men jag är ju inte mycket av en schlagertjej heller=) Så om jag tycker att den är hemsk borde den gå hem?!
    Kram

  5. Katti Says:

    Shit pommes…är det idag? Eller det är väl deltävling va?
    Jaha, då blir det en sen kväll igen då…när tusan ska man sova ut. För melodifestival, det kan man ju bara inte missa 🙂

Kommentera

