Aktiva kvällar :-)

Både igår och idag har det varit ganska skönt väder efter att jag hämtat barnen. M åker dessutom bara till Stockholm 1 dag denna veckan (imorgon) så igår var vi ute hela familjen i parken i kvällssolen & spelade fotboll en bra stund. Jättekul! Det är detta jag saknar mest vintertid. Jag är ingen lekmamma av stora mått men gillar just detta mest, att tex spela boll, kasta frisbee, spela innebandy eller helt enkelt bara vara ute med barnen efter förskola/skola. Jag gillar att vara aktiv med dem. Vintertid känns det dock så väldigt mycket svårare.

På stora E´s födelsedag tog de två största pojkkusinerna med sig en MASSA puttekulor som de inte längre ville ha. Det var lyckat då stora E senaste månaderna har börjat leka med sådana kulor både hemma och på skolan. Vältajmat arvegods mao! Det känns roligt när hon tar med kulpåsen till skolan, precis som när jag var i samma ålder 🙂 Idag spelade vi ute på gården innan middagen. Vår gård är så himla fin nu. Grön och massa olika blommande träd. Doftar härligt också!

Bilder 045

Bilder 040

Såhär fint är det på gården (bara en liten del man ser här, vi har rätt stor gård)

Bilder 044

Efter maten var lilla E rätt trött. Han ville absolut titta på Pippi på de sju haven på datorn. Ser så gullig ut tycker jag 🙂 (Nej han är inte enbent… 😉 )

Bilder 048

3 svar to “Aktiva kvällar :-)”

  1. Katti Says:

    Ser ju superfint ut hemma på er gård! Det bådar gott:-)
    Kulor ja, det lekte jag otroligt mycket när jag var mindre. Kommer ihåg massor med olika sorter, men mest spaghettikulan, den var ju värd massor av småkulor.

    ha en bra kväll, här är det snart läggdags, helt färdig efter kafferepet ikväll:-)

  2. Ingela Says:

    Vilken härlig gård ni ser ut att ha. Det är lite svårt att tänka sig att ni bor i stan när man ser den. Visst är det mycket skönare när man kan vara ute och göra saker.

    Lilla E ser ju väldigt söt ut där under hörlurarna 😉

    Ha en bra dag!

  3. Kickan Says:

    Haha va go han ser ut med datorn framför sig 🙂
    Ha det gott !

Kommentera

