Plexiglas och trådarbete

Detta är två saker jag är mycket förtjust i. Kanske två ganska skilda stilar inredningsmässigt men sådan är jag 🙂 M och jag gillar att blanda gammalt och nytt, ”ruffigt” och stilrent hemma. Tycker själv att vi  lyckas få till en ganska så bra mix !

Här nedan ser man en trådarbetesskål/kruka som jag köpte idag och en gammal plexiglasskål som jag köpte i Paris för många år sedan. Den har ökat & dalat i popularitet hos mig under åren men nu har den åkt fram igen senaste halvåret. I Paris finns (eller fanns iaf när jag bodde där) en affär som bara har saker gjorda i plexiglas (akrylglas). Den var en klar favorit hos mig 🙂 I skålen har jag lite olika ägg, jag är väldigt förtjust i prydnadsägg, har börjat samla på fina sådana lite smått. Ägg som symboliskt kan likställas med början på liv, är förutom det fina att titta på!

Bilder 049

Ikea har en transparent stol (Tobias) i akrylplats som jag gillar skarpt!

ikeastol Kartells FL/Y lampa är en dröm för mig, så fina, men lite i dyraste laget tyvärr. Den i rökigt grått skulle hänga fint över vårt matbord 🙂 Dream on!kartellFrån Åhlens köpte vi detta tidningsställ i plexiglas för ett par månader sedan, SÅ fint & användbart! Måste inte användas till tidningar utan en trevlig förvaring f.ö med.

tidningsställ

3 svar to “Plexiglas och trådarbete”

  1. Krydda Livet Says:

    Så läckra saker. Jag gillar trådkorgen och tidningskorgen mest 🙂 Du läskas ju också haha.

    Önskar dig en fin dag. Kram Josefin

  2. Sussi Says:

    Åh, plexiglas, en favorit.
    Måste kolla Tobias på Ikea. 🙂

  3. Katti Says:

    Snyggt värre:-)
    Jag har en bricka i plexiglas, den är superbra och snygg. Det är en arbetskamrat till mig som designat den. Vi fick den i bröllopspresent av henne.

    Jag har oxå samma problem när jag går på hem-försäljning eller vad det heter. Köper alldelels för mycket! Men,men, det är ju rätt kul åsså liksom;-)

    Ja, ang ledigt eller inte, det är ju ingen brådska med det.

    Kram
    Katti

Kommentera

