Grillsugen?

Då skall du få två bra tips här.

Först tar vi detta fantastiska hjälpredskap som jag skall köpa på Järnia idag (såg den igår) för det facila priset 119:-

 En Hamburgerpress! (Den är från Sagaform). Nu slipper mina barn mina patetiska försök till att göra fina pannbiffar/burgare hemma  och jag slipper köpa färdigpressade från köttdisken på Maxi!! En win-win situation alltså 🙂 Mina brukar oftast bli pinsamt  olika i storlek och form…

hamburgare

Andra tipset är en ”röra” som jag blivit känd för i min bekantskapskrets trots att jag inte alls kan ta åt mig äran för att ha uppfunnit detta recept. Fick receptet av en gammal kollega för ett par år sedan och alltsedan dess så används den flitigt som grilltillbehör, på smörgås ihop med hackad tomat tex , som dipp eller till stekt kött. Den passar verkligen till mycket.  M och barnen som inte gillar fetaost älskar denna ändå! Att den sedan är löjligt lätt och snabb att göra också gör inte det hela sämre.

HUR GOTT SOM HELST! NI MÅSTE PROVA!

vitlök

Vitlöks och basilika fetaoströra

200 gram fetaost (ej i olja utan ”torr”)

1 burk creme fraiche (går bra med lättvarianten men jag brukar ta vanlig)

2 -3 vitlöksklyftor (eller så lite/mycket man vill..)

Färsk basilika, jag brukar ta nästan hela krukan 🙂

Dela fetaosten i bitar, hacka/klipp basilikan lite, pressa vitlöken och så mixar du alltihopa i en bunke. Jag brukar använda min stavmixer.

 basilika2

6 svar to “Grillsugen?”

  1. Ingela Says:

    Den där röran ska jag göra ikväll! Låter jättegott. Passar den till kyckling tror du? Det borde den väl göra..

    Angående min header så är det Mia som har bloggen hem och lycka som gör den med jämna mellanrum. Jag kan inte heller 😉 Du träffade henne här på ”partyt”

    Ha en bra dag i solen!
    Kram Ingela

  2. marie Says:

    Hej Louise! Svar på din kommentar som jag såg på mailen för inte alltför längesen….

    Jo jag ska säkert börja blogga igen men just nu har jag fokus på jobb och familj. Har liksom tappat inspirationen till
    att sitta vid datorn på kvällarna eftersom jag sitter hela dagen på jobbet….men jag kommer nog igen 😉

    Jag ska ha på mig svarta löpartajts och svart linne. Du får väl hålla utkik efter en rödtott med två tofsar som är röd i fejjan och ser helt utpumpad ut hahaha. Kommer att starta i grupp 16 och ha startnummer 55385.

    Hoppas det går bra för dina vänner som ska springa. Ska du titta och var kommer du att stå ungefär i sådana fall?

    Längtar till galan!

    Kramar
    /Marie

  3. Tess Says:

    Tack för tips om god röra, den verkar supergod och jag tror hela familjen skulle gilla den=)
    Kul att du tycker att hamburgerpressen är bra. Vi köpte en sån till min lillebror i födelsedagspresent förra året, han bor fortfarande hemma och har inte använt den ännu.
    Ha en bra fredag!
    Kram.

  4. Ingela Says:

    Röran var god =) Tack för receptet

  5. Melissa -änglamamma och gravid Says:

    Åh, den röran lät ju mumsimums! Måste jag prova nästa gång vi grillar här:.))

  6. Popprinsessan Says:

    Tack för tipset! Den röran ska jag absolut testa!

Kommentera

