Helgen som var & snälla grannar

Helgen var bra, mycket familjetid, ett väldigt varierande väder (men mest sol faktiskt) och lördagen spenderades tittandes på Göteborgsvarvet. Systerns man sprang in på 2.11! (en annan bekant sprang in på 1.27 vilket var dåligt för att vara han, han har sprungit på 1.14 som bäst har jag för mig.).  Grymt imponerade var vi av T iaf då det var första gången han sprang. Besvikelsen i helgen var annars Hamburgerpressen, de jäkla hamburgarna bara fastnade i pressens nederdel & gick sönder när man skulle få ut dem. Tror vi får preparera färsen med ägg eller något nästa gång för detta gick inte särskilt bra alls tyvärr 😦 jag som hade sett fram emot så fina & regelbundna hamburgare…

Igår hade denna lilla mannen nedan namnsdag (ja då kan ni räkna ut vad han heter, fast med C 😉 ) och fick en Cars-boll. Han blev väldigt glad. Han har 3 böjelser; fotboll, mobiltelefoner & Liseberg. Ibland känns han nästan lite ohälsosamt fixerad vid dessa 3 ting…men men…

Eric Borgholms slott

Lilla E i pappas famn på Borgholms Slott förra sommaren

Igår eftermiddag ”överföll” jag en granne när hon passerade mig + lekande barn på gården. Jag känner henne bara lite grann men jag vet att hon är bra med djur och hon har hundar. Vi har inte klippt klorna på Isadora sedan vi köpte henne och jag vågade inte göra det själv så jag tänkte att jag frågar om hon som har erfarenhet av sådant kunde hjälpa mig och hon sa ja direkt så nu är det gjort. Så slipper jag ha dåligt samvete över det & nu känns det som att M och jag gemensamt kommer klara det nästa gång själva. Som tack för hjälpen så kissade Isadora ner hennes byxor (men mest mina..), det kändes ju sådär trevligt när hon varit så snäll men hon brydde sig inte alls om det tack & lov. Härdad djurägare som tur är. Jag höll Isadora & hon klippte. Det är INTE lätta att lägga en ovillig & rädd kanin på rygg det kan jag lova. Rivmärkena jag hann få på mina armar innan klippningen var gjord är inte att leka med. Ser ut som värsta självmordskandidaten enligt M 😉

Nej NU måste jag jobba, rätt mycket att göra.

Ha en fin tisdag!

Ett svar to “Helgen som var & snälla grannar”

  1. Katti Says:

    Nä, strunta i inoljningen. Det kan väl nån annan göra:-)
    Det ska bli skönt med lite nya möbler, vi har haft ett ihopplock i massor med år och jag är så less på alla fula vita plaststolar som numera är grå och svartfläckiga….

    Ägg och lite matolja i färsen och smörj in pressen med lite olja oxå så kankse det går bättre.

    Kram, kram!!

Kommentera

