Snart ledigt för torrbollen ;-)

Idag jobbar jag bara till kl 14 & på fredag är jag ledig. Så himla skönt med lite långhelg igen! M jobbar på fredag men då skall barnen och jag ändå ut till Lerum så det kan leka med kusin M & jag kan umgås med min trevliga svägerska. Annars måste vi till Blomsterlandet eller Plantagen för nu är det dax att fylla krukorna & lådorna på altanen. Det är verkligen på tiden! Jag har lite där redan men mycket mer behövs för att det skall bli riktigt sommarfint.

Smultron har vi redan, det blommar för fullt, den krukan stod skyddat under tak i vinter med granris på & den har tagit sig enormt bra i år med. Förra veckan hade den uppemot 50 små vita blommor som det ju sedan blir smultron av, det vara bara det att lilla E som älskar att göra soppa på altanen, klippte av säkert hälften av de blommorna & massa blad i ett obevakat ögonblick  för ett par dagar sedan 😦 Stora E och jag blev ganska JÄTTEupprörda men man kunde ju inte skälla för mycket då han faktiskt inte visste att blommorna sedan blir smultron 😦

Nu skall  det iaf inhandlas massa blommor, kryddor & annat. Blomsteraffärer är det bästa jag vet näst efter bokaffärer.

Vi skall nog ta en tur till Liseberg en av dagarna också och på söndag skulle M kanske för första gången ta med båda barnen på Gais-match. Han har pratat om det lääänge, hoppas nu att det verkligen blir av (annars M, my dearest darrling,  så blir jag SUR …och det vill du väl inte…?) !!

torr

Sedan till något helt annat. Min hy i ansiktet. Den är så infernaliskt torr. Känner att det inte är toppbra att ständigt gå med torr hy när man är så gammal som jag 😉 det främjar säkert rynkornas obevekliga framfart! På vintern brukar det vara illa, så var det även i år, sedan på sommaren brukar det bli klart bättre men tyvärr inte nu. Jag behöver tips på BRA fuktighetscremer som inte är jättedyra. Läste någon blogg häromveckan som nämnde någon Nivea-produkt i detta sammanhang,  sedan har jag även hört bra om Garniers produkter. Någon som använder något från dessa märken?

Trevlig onsdag på er!

Kommentera

