Planterings och derbydag

I förmiddags tog vi en efterlängtad tur till Plantagen och handlade kryddväxter och andra växter till altanen. Trist att det är så dyrt men vad gör man inte. Det är ju så fint och så kul att pyssla med!

På eftermiddagen var jag & barnen i parken och lekte och solade (härligt väder!) medans M och ett par andra gais-supportrar satt på vår altan och laddade upp inför dagens derby Gais-IFK som håller på just nu (& tyvärr stod det 0-1 när jag tittade sist…ajdå…får mao ev. hem en snorsur man sedan..).

Här får ni lite bilder från altanen. Jag har ett ”blombord”, två blomsterlådor samt en hel massa andra krukor, jag fullkomligt älskar växter inne som ute 🙂 I år får blommorna gå i vitt mest & lite blått. Gillar betongkrukor och zinkkrukor så det har jag en del av.

Min favoritblomlåda, tycker den är snygg. I den har jag vita ”Million Bells” som kommer växa en hel del under säsongen & de håller en bra bit in på hösten och blommar hysteriskt hela tiden!

Bilder

Här ser ni en zinkkruka med ”Rosenskära” i. En av mina favoritblommor som också har en tendens att bara blomma & blomma hela sommaren & långt in på hösten. Efter den kommer smultronkrukan & efter den kryddkruka som innehåller kanelbasilika (nyhet för mig! men god är den), persilja & gräslök.

Bilder 024

Här är Isadora´s gräs som håller på att växa till sig  (det och en låg kruka med sallad kommer vi att ta ner på marken ibland till henne för att ge henne lite extra ”kul”). Timjanen som står bredvid är från förra året, den har stått under tak väldigt skyddat i vinter ocn har nu tagit sig igen & blommar tom. Om den är särskilt god i mat vet jag inte, kanske lite träig efter ett år ute på vintern? Får testa.

Bilder 023

Bilder 022

3 svar to “Planterings och derbydag”

  1. **Wojtan** Says:

    Så fint du har gjort!
    Håller med om att det är dyrt. Varje år får man lägga många slantar på att ha en fin och blommande trädgård.
    Hoppas också på att GAIS vinner idag 🙂

    Kram Wojtan

  2. ia Says:

    Åhh vilken härlig altan!!
    Kan faktiskt se mig själv med en paraplydrink i handen där 🙂
    kram
    ia

  3. Sommartjejen Says:

    Vad fint du har gjort!! Ser fram emot att få se hur balkonglådan ser ut när de växt till sig lite, har ingen erfarenhet av de blommorna!
    Tack för titten!
    KRAMIS

Kommentera

