Liseberg och kvällspromenad

Först lite bilder från Liseberg. Det var underbart sommarväder och blev ett lyckat besök trots långa köer. Jag & lilla E köade närmare 40 minuter för att åka Rabalder. Lilla E har åkt den med M innan men det var premiär för mig. Jag stod där och blev lite nervös då denna ”lilla bergbanan” är 3 meter högre än Cirkusexpressen (eller Nyckelpigan som det hette när jag var liten!) och därmed lite för hög för en ytterst höjdrädd mamma. Lilla E erbjöd sig att hålla mig i handen och det kändes bra. För oss båda tror jag 😉 Jag blundade på högsta punkten (typ 9-10 meter upp).

Vattkoppor & annat 003

Vattkoppor & annat 007

Vattkoppor & annat 013

Vattkoppor & annat 016

Vattkoppor & annat 001

M hade f.ö en turdag och vann både på Gott & Blandat och Twisthjulet och sedan en jättesöt nalle som jag fick till slut då barnen bara bråkade om vem av dem skulle få den… 🙂

********************************

Nu på kvällen, efter korv med brödmiddag på altanen (väldigt avancerat…NOT!) så satt jag och flertalet grannar/vänner på gården i kvällssolen och tittade på när barnen röjde och lekte massa och åt glass.

När barnen lagt sig och ”Babben & Company” (ett favoritprogram!) var slut så hade jag alls ingen lust att sitta inne och uggla. Bestämde mig för en kvällspromenad. Det blev en timmes snabb promenad i Johanneberg (det är den stadsdel i Göteborg som vi bor i). Här finns väldigt blandad bebyggelse. Allt från hyreshus som vårat, villor och studentbostäder. Nu tog jag en promenad i villaområdena. Jag är och har alltid varit intresserad av arkitektur och tycker det är riktigt spännande att kolla in alla olika hustyper, fina trädgårdar mm. Jag ser hela tiden hus som jag känner skulle kunna bli mitt drömhem. Börjar nästan inreda det i samma stund jag ser det 😉 Det trista är att husen här ligger på mellan 3 1/2-5 1/2 miljon minst. Kanke liiite utanför vår möjliga budget..annars vore det perfekt för en stadsråtta som mig. En villa med relativt centralt läge i stan liksom..kan knappast bli bättre men det får jag nog bara drömma vidare om såvida jag inte gör en storvinst eller så någongång. Chansen för miljonvinster är rätt minimal när det gäller mig då jag i genomsnitt tar ungefär två Trisslotter om året på sin höjd…Lotto och dylikt är inte ”my cup of tea”. Det var iaf en oerhört skön & inspirerande promenad, härligt vindstilla och jag brände nog många kalorier då jag gillar att gå fort och det var mycket backigt.

Nu skall jag dusha och lägga mig och läsa. Så godnatt !

 

5 svar to “Liseberg och kvällspromenad”

  1. Allt om MRS H Says:

    Åhh vilken perfekt dag för Lisebergsbesök.

    Vill bara tipsa dig om en tävling på min sida där du kan vinna en egendesignad ring från Rings and Things.

    KRam/H

  2. Ingela Says:

    Vilken toppendag ni verkar ha haft. Om alla är pigga här hemma idag så blir det nog ett Lisebergsbesök för oss idag. Premiärtur för i år 😉
    Härligt med en kvällspromenad.

    Kram Ingela

  3. Sommartjejen Says:

    Den där lilla bergoch dalbanan går ju ruskigt fort också!!
    Jag sitter och skriker lika mycket som barnen varje gång jag åker med H i den. =)!
    KRAMIS

  4. jezza Says:

    Hej!
    ”Ramlade” in via Wojtans blogg och fick syn på att du oxå ska gå på mammablogg-galan,vad KUL!

    Ser ut som en härlig dag på Liseberg 🙂 Längtar dit!

    Hoppas du och de dina får en jätte fin start på den nya veckan!

    //Jessica

  5. ia Says:

    Jag behöver oxå vinna ett par miljoner för att kunna köpa drömhuset…
    Vi kanske ska starta ett litet spelsamarbete??
    En tjejkväll på åbytravet kanske 🙂
    Kram
    ia

Kommentera

