Min groda har fått sällskap…

Bilder 015

Grodan och det nya fågelbadet är båda i rostigt gjutjärn. Jag älskar dem 🙂

Det är nog faktiskt mest en drickplats för fåglar eller ett bad för de allra minsta bara…

Bilder 016

Det är ju kul för grodan att han har sällskap nu för det har inte jag…M är i Stockholm tre dagar denna veckan 😦

Barnen sover, jag dricker te & tittar på Äntligen hemma. Måste snart ta ut prinsess-kaninen Isadora en stund, jag får så dåligt samvete för att hon får vara ute så lite. Det blir ca 20 minuter på morgonen och ca en halv till en timme på kvällen på vardagar bara. Något mer på helgerna oftast. Här nedan ser ni henne på sin favoritplats i stora E´s rum 🙂 Hon har rejäla prinsessfasoner och skall nödvändigtvis ligga i himmelsäng 😉 Det är en underbar gammal docksäng som min mamma (& tom min mormor tror jag) hade som liten. Jag ärvde den & nu stora E alltså. Den är så himla fin!

Vattkoppor & annat 019

Här nedan har stora E lagt sitt linne som filt på kanin-stackarn & försökt tvinga henne ha huvudet på kudden…

Bilder 017

När jag lagade midagen idag kände jag mig däremot inte alls ensam, då tisslades och tasslades det för fullt ifrån städskåpet i köket. Barnen har fått för sig att det är deras hemliga mysställe & sitter där långa stunder och fnissar och pratar och gör jag vet inte vad?! De har alltid ficklampa med sig. Som ni ser är det rätt så jättetrångt (och ostädat…).

Bilder 009

Ha en trevlig kväll!

5 svar to “Min groda har fått sällskap…”

  1. Kickan Says:

    Haha va mysigt att dom sitter där i städskåpet !! Barn har en underbar fantasi!
    Ha det gott .

  2. Ingela Says:

    Vilka prinsessfasoner kaninen har *skrattar* hon är lite som min Elin 😉

    Mysigt krypin dom har hittat, förstå vad mycket spännande det finns där..

    perfekt om du kan låna en klänning till galan. Jag kunde inte det, eftersom jag har gått upp så mycket i vikt är det inte direkt någon som har min storlek.. 😉 Fast den här kostade 500 kr så jag är jättenöjd. Det hade kunnat varit värre, mycket värre.

    Ha en bra dag!
    Kram Ingela

  3. jezza Says:

    Härlig bild på dina barn i städskåpet, de har härlig fantasi 😀
    Och klart det är mysigt att sitta där i mörkret med en ficklampa liksom.

    Hoppas att du får en bra start på dagen!

    KRAM!
    //Jessica

  4. Katti Says:

    Vilken otroligt söt groda!
    Kan bero på att jag är partisk…har en likadan som jag placerat vid dammen:-) Fast storleken mindre tror jag.

    Mysiga och kul bilder!!

  5. Torsdag = soppdag? + Vilse i pannkakan « This is my life! Says:

    […] gjutjärn så det var lite jobbigt att släpa hem den men det var det värt. Nu gör den grodan och fågelbadet sällskap. De är av samma […]

Kommentera

