Tema Prickar

••••• Jag älskar prickigt!! •••••

Idag köpte jag flera nya förvaringslådor till stora E´s rum. Jättefina tycker jag (& de var billiga dessutom). Jag har länge haft prickiga vaxdukar på köksbordet i olika färgkombinationer och älskar GreenGates  produkter och andra som liknar dem. Röd/vit och svart/vit-prickigt är nog mina favoriter. Här kommer massa fint prickigt…först stora E´s lådor.

Bilder 051

Bilder 052

prickboxar

paraplyprick

prickkanna

prickbestickprickkrukaDet finns vissa prickar jag inte gillar alls dock och det är Mollusker . Stora E fick ett par sådana på insidan av låret strax efter förra sommaren. De vill INTE försvinna, vi har testat många metoder. De har spridit sig en del på lår, knäveck och rumpa. Idag fick jag pratat med skolsköterskan på E´s skola och hon rekommenderade att smörja in dem två gånger om dagen med Lactasyd-tvål så det har jag köpt. För vissa så hjälper det tydligen och hoppas det hjälper E med. Vi får ge det 1-2 veckor. Det var lite synd om E för det sved tydligen väldigt mycket 😦 hoppas det inte gör det varje dag. Det är en väldigt irriterande åkomma som man kan få dras med i flera år om det vill sig illa.

Nu skall jag ta en kvällspromenad tror jag 🙂

7 svar to “Tema Prickar”

  1. Katti Says:

    Mollusker, det har jag bara hört namnet på och inte trott att det fanns på riktigt:-)
    Men det verkar ju lite jobbigt, speciellt om dom kliar och så. Hoppas det hjälper med lactasyd-tvålen.

    jag håller med dig, prickigt är urfint!
    Jag har oxå en del vaxdukar i prickigt, rosa o vitprickiga är dom, men dom har hängt med nu ett par säsonger så de tär nog dags för nya. Jag har dom mest utomhus så dom har blivit lite svartprickiga oxå…

  2. Popprinsessan Says:

    Det känns så glatt med prickigt!

    L hade mollusker på ryggen förra sommaren, men de försvann efter några månader. Blev först helt orolig när de kom, men det visade sig inte vara några större bekymmer. Det enda problemet är nog att L är en kliare, så hon rev sönder någon. Men, som sagt, nu är de borta och jag hoppas att det inte kommer några nya.

    Hon får gärna lite utslag på armarna när hon har astma och då kliar hon på dem hela tiden. Ser man hennes armar kan man tro att hon har märken efter vattkoppor, men det har hon – peppar, peppar – inte haft ännu.

    Hoppas blåsten har lugnat sig nu. Här söderut kom det värsta hagelskuren tidigare idag, men nu tycker jag att det verkar som om vinden mojnat något. Det ska visst bli fint väder i helgen och det får gärna börja redan imorgon 😀

  3. sessan Says:

    Prickigt är ju bara helt härligt!! Blev riktigt inspirerad av dina bilder här alltså, farligt!

    Önskar dig en strålande helg.
    Massa kramar Sessan

  4. Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid Says:

    Åh, prickar gör en glad! :.)) Men det gäller ju så klart inte alla prickar… hoppas ni får bukt på dem med tvålen!

  5. Ingela Says:

    Molusker har jag inte hört om innan (tror jag). Verkar inge kul.. Hoppas att ni råder bot med tvålen.

    Vilka fina bilder du visar. Prickigt är härligt, glatt.

    Kram Ingela

  6. marie Says:

    Båda mina barn har haft molusker och de är envisa rackare och sprids snabbare än vinden typ…..
    Det tog flera år innan de blev av med sina och dessvärre hjälpte inte lactasyd för oss, men jag håller mina tummar för att det ska gå bra för Stora E!

    Ha det gott!
    Kram

  7. jezza Says:

    Åh vilka fina förvaringslådor!!Jätte härliga 😀

    Usch ja molusker är inget roligt, mina barn drogs med det oxå till å från under dagisåren.
    Hoppas de försvinner snart.

    KRAM!
    //Jessica

Kommentera

