Kräk-fredag?

Låter väl trevligt? Lilla E var helt normal igår, la sig & somnade som vanligt men vaknade vid 21 och grät över magont, 2 timmar senare så låg han med mig i min säng & jag hade handen på hans mage. Kände hur det vände sig därinne och hann styra ut honom till hinken jag hade varit förutseende att ställa på golvet för säkerhets skull. Nästan allt kom i hinken.  M hade hunnit komma hem från Stockholm så han rusade till hjälp då jag hade så konstigt grepp om E. Sedan hade både E och jag svårt att somna men inget mer kräk alls och imorse var han pigg & åt en halv banan & lite drickyogurt. Jag kollade med dagis om någon annan kräkts där men inte det så jag tror det är något han ätit kanske. Jag tog med honom till jobbet & han härjar runt här och verkar helt ok. Håll tummarna snälla ni för att bakterierna inte växer till sig igen! Vi stannar bara tills min kollega kommer in, så förhoppningsvis kan vi gå hem kl 12.

hink

Dags att plocka fram min andra fobi då, för förutom en grav höjdskräck så är jag grymt kräkfobisk (Emetofobi). Jag är FRUKTANSVÄRT rädd för att kräkas själv, har inte kräkts de senaste 15 åren och kanske max 3 ggr i vuxen ålder. Jag vägrar helt enkelt. Har tom haft vinterkräkan ett par gånger och lyckats vända den masgjukan ”nedåt”. Dert borde vara omöjligt men jag gör vad som helst för att slippa kräkas. (Jag har tack och lov inga större problem med att andra kräks så jag kan lätt ta hand om barnen när dev är sjuka iaf). Nackdelen är att man oftast mår otroligt dåligt de extra timmar det tar att tvinga magsjukan att vända sig nedåt…

Ja ja, nu verkar det i alla fall inte som om det är en riktig magsjuka. Hoppas inte det! Det skall ju bli ett par varma & soliga dagar här nu har de lovat. Må dom ha rätt i det efter all vind och kylighet senaste dagarna och veckorna!

Imorgon skulle jag egnetligen gått på dammiddag för min kompis N fyller år idag (GRATTIS!!!) men hon är tyvärr sjuk så nu är lördagskvällen fri. Får hitta på något annat. Planerna för helgen f.ö är just att vi inte har några planer = SKÖNT! PÅ söndag är det ju en speciell dag som jag hoppas at någon familjemedlem kanske kommer att komma ihåg…

Ha en trevlig fredag & helg allihop!

3 svar to “Kräk-fredag?”

  1. jezza Says:

    Visst är det skönt ibland att inte ha några planer, utan bara få vara ledig att göra vad man vill *me like* 🙂

    Skönt att det inte verkar vara kräk-sjuka, det är banne mig bland det vidrigaste man kan ha!

    Trevlig helg!
    Kram Jessica

  2. Ingela Says:

    Hoppas att lilla E är pigg som en mört vid det här laget och att det inte blev värre än så.

    Skönt att ha en bara vara helg 😉 Det hade passat mig perfekt just nu. Jag hoppas ju att jag ska orka jobba imorgon. Nu är jag rätt så slut efter en dag hemma med båda barnen… Inte mycket vila, som tur var så åkte vi till en kompis och hon fixade lunch och badpool och allt möjligt 😉

    Ha en bra helg!
    Kram Ingela

  3. Katti Says:

    Oj, hoppas verkligen att det inte blir mer kräks. En på Olas jobb var kräksjuk, så det är ju bara att vänta…säkert kommer det när vi är på kolmården:-(
    Jag menar, varför inte, det känns inte som vår kvot vad det gäller sjukdomar ännu inte är uppfylld:-)

    Kram och ha en mysig oplanerad helg!

Kommentera

