MIN söndag

Jag blev väckt kl 10 idag med frukost på sängen en fin teckning från stora E och lilla E hade slagit in sin favoritpolisbil  alldeles själv och så skulle jag få låna den HELA dagen..fniss…aningens charmerande present var det 🙂

M fick för sig att ge mig en present han med, han tyckte att jag gnällt för mycket om att jag inte har några bra sommarbyxor alls nästan , några favoriter har blivit aningens obekväma i midjan så jag fick presentkort på HM på 500:- och dem har jag redan satt sprätt på, det räckte till ett par långa och ganska vida linnebyxor, brun/kaki-färgade och ett par beige capribyxor. Inte dåligt. M vet precis vad som kan göra denna kvinna glad 🙂 däribland shopping.

Vi bor på gångavstånd till Avenyn (10 minuter om jag går själv) och halvvägs dit så finns det en park som heter Näckrosdamen, där är det en lekpark, massa gräsområden där folk solar, grillar mm och så den sak som våra barn tycker allra mest om. En vattentrappa (se nedan här). Iklädda badkläder så skvätter, springer och leker de (+ en drös andra barn..) så det är sjöblöta och helt slut 🙂 Perfekt att ha detta så nära när man inte vill, orkar eller kan ta sig till havet eller någon sjö (jag hade hellre åkt till hav eller vår favoritsjö men bilen är ju tyvärr inne på lagning).

DSC00086

Efter Avenyn så tog vi en glass och vandrade iväg till lilla E´s favoritställe f.t förutom då vattentrappan, nämligen en aktivitetspark där barn i alla åldrar men mest lite äldre samt även vuxna åker skateboard, inlines, sparkcykel eller BMX cykel. Lilla E och jag var där förra veckan med och då hade han med sig sin trehjuliga sparkcykel för han ville ju göra som det stora killarna. Se här nedan på coolingen 😉 Han åkte bara utanför, inte inne på själva området såklart.

Bilder 010

Bilder 008

Nu så var denna helgen slut, TYVÄRR, dax för sängen!

2 svar to “MIN söndag”

  1. Sommartjejen Says:

    Hej hej
    Nej de dagarna missade jag helt, brukar aldrig åka på sånt då jag inte gillar trängas med massa folk. Däremot har jag också funderingar på att åka till vattenpalatset någon dag med barnen! Där är ju så mysigt. =)
    KRAMIS

  2. Popprinsessan Says:

    Du fick visst också en fin mors-dags-present! 😉

    På tal om att min dotter är en nattuggla så är det som tur var bara när det är lite fest, inte annars. Annars är det nattning vid halv åtta 🙂

Kommentera

