Idag är jag bara less

Less på en man som inte lyssnar när man pratar och som jobbar så mycket så att han inte har ork (eller är det lust?) att hjälpa till hemma så vardagen hamnar på ett mer jämlikt plan. Less på en son som äter som en myra och på båda barnen som inte hör och inte lyder..

”Ingen är så döv som den som inte vill höra. Ingen är så blind som den som inte vill se”

Så är det verkligen och just nu har de 3 andra medlemmarna i min familj slagit alla rekord i att följa det där senaste tiden tyvärr 😦

Kände egentligen bara för att stanna hemma ENSAM och göra såhär idag..

ledsen

Men tyvärr, jobbet kallar och jag skall försöka gaska upp mig. Brukar klara det då jag egentligen inte gillar att tänka negativt men ibland blir det bara för mycket såsom igår/idag tex då är det svårt att hitta positiv motivation.

6 svar to “Idag är jag bara less”

  1. jezza Says:

    Gumman
    *kramar om*
    Livet är inte alltid helt enkelt att få ihop, hur positiv man eg är som person, ibland måste man få vara ”liten” och ledsen för att orka vidare.

    Varma tankar till dig idag!

    KRAM!
    //Jessica

  2. ia Says:

    Hej gumman!
    När du kommer hem från jobbet så säger du till familjen att du har fått nog!!! Hos mig brukar det hjälpa om jag säger ifrån ordentligt & går hemifrån för lite egen tid i protest 🙂
    Acceptera inte att de kör med dig!
    Kram
    ia
    ps…vi kanske skulle ta en biokväll eller en afterwork snart…

  3. marie Says:

    Usch och fy för sådana dagar! Vi är nog många som känner igen oss….ingen tröst för dig kanske men sänder ändå över ett par styrkekramar!!!

    KRAMAR
    /Marie

  4. Ingela la la Says:

    Neej, vad trist att läsa 😦 Vad är det för sätt?

    Jag hoppas att kvällen idag är bättre.. Ibland blir man nog tagen lite för given.. Tyvärr.

    Inget kul när man känner sådär.

    Kram Ingela

  5. Katti Says:

    Vidriga låga dagar, såna finns det tyvärr många av ibland. Speciellt hos mig just nu. Och visst känns det som om det bara är en själv som gör nåt hemma emellanåt, eller jämt…

    Kramar!

  6. Kickan Says:

    Känner igen mig så väl i det där du skriver , att övrig afamiljen inte lyssnar och man känner isg ensam. Men vi gör så ibland att vi sätter oss ner och har ett familjemöte om hur läget är om där är nåt som känns jobbigt.
    Och som svar på din fråga om vår ovanvåning är att det är en gammal gård vi håller på att bygga om/ renovera och visst blir det dyrt…suck…
    Magen min är som den är…har ännu inte fått svar på mina prover – trro minsann jag ska ringa imorgon och höra vad som sker.
    Kram 🙂

Kommentera

