Min lilla trollunge-apa

Vi har nu varit på gårdsfest på lilla E´s förskola. Då är det alltid först en show med teater & musik av varierande kvalitet 😉 Lilla E sjöng för kung och fosterland och var först apa när de sjöng ”5 små apor hoppade i sängen”-låten, sedan var han trollunge i en sagoteater dom spelade upp. Hur gullig som helst och han sa i alla fall hälften av sina repliker…

Det var både mörktoch därmed svårt att få bra foton & film och även supervarmt och total syrebrist med så mycket folk i deras lekhall.

Nedan är han allra längst ut i högra hörnet i sin trollklädsel, sittandes

Vattkoppor & annat 024

Här nedan ser man honom bakifrån med trollklädsel OCH apsvans

Vattkoppor & annat 026

Här nedan tittar E stort på när de större killarna är drakar 🙂 Det blonda huvudet tillhör storasyster E

Vattkoppor & annat 028

Efter detta släpptes vi ut på gården, underbart med lite luft igen..vi fick korv med bröd & fika, tog en massa lotter och så var det fiskedamm. Förra året vann vi en jättebra uppblåsbar pool, i år blev det en badboll och en tygkasse så inga toppvinster direkt men vi är glada ändå.

Nu är jag jättetrött så det blir en tidig kväll här.

Stort TACK för alla svar på mina två senaste inlägg, det hjälper så att en del känner igen sig lite och att ni stöttar lite såhär på distans. Jag är verkligen jätteglad att jag har min lilla fasta läsarskara. Ni är mycket värda!

hjärta

Familjen är som den är men jag tror att de känner att jag är lite trött på dem just nu…tycker mig märka att de lagt manken till lite mer igår och idag i alla fall.

7 svar to “Min lilla trollunge-apa”

  1. Popprinsessan Says:

    Vad skönt att det känns lite bättre iaf! Verkar som en trevlig kväll med troll och apor 🙂 Ha nu en riktigt bra torsdag!

  2. GucciMama Says:

    Jag ska nog låta henne vara nu för hon är inne i en NEJ period och allt och alla är dumma 🙂 Hon får komma till mig helt enkelt när hon är redo.

    Yepp 1 Månad kvar och jag bara längtar till galan 🙂

    ha en bra dag!

  3. P Says:

    Lucas hade kranial synostos. Eller ”båtskalle” på ren svenska. Dessutom hade han som en puckel på bakhuvudet.

    Fin blogg du har!! Kikar runt lite. Tack för att du tog dig tid att kika in hos mig. Ha en härlig dag! kramiz

  4. Susan Says:

    Kikar förbi & Tackar för kommentaren i min blogg :-), bara våra papper väl blir skickade får vi BB inom 3 mån åker så snart de går efter det =)

    Kram

  5. jezza Says:

    Vad mysigt med gårdsfest, ibland är det så skönt att komma iväg sådär och bryta vardagen litegrann.

    Vad skönt att det ändå känns lite bättre för dig, även om jag förstår att det inte känns helt bra ännu!

    Tänker på dig och skickar över så mycket ork och styrka jag har.

    ((KRAMAR OM))

  6. Kickan Says:

    Hej svej ! Va gullig han var i sin trolldräkt ! Och alltid roligt att få se sina små gullungar när dom har uppträde eller hur ? 😉
    Javisst ska jag på galan ! Och klänning ? Hm jo jag har en svart med glittrig ovandel men jag vet inte riktigt….är sugen på en lång klänning men det är svååårt. Har du din färdig ?
    Tjingeling !

  7. Katti Says:

    Visst är det väl lite märkligt ändå. Hur vi mammor gärna går omkring i det tysta och tror och tycker att vi är så tydliga i vad vi vill och hur vi mår. Och blir irriterade och ledsna över att ingen märker hur vi mår eller hjälper till. Men bara vi faktiskt säger nåt och berättar så brukar det inte vara några större problem med att få hjälp. Märkligt är i alla fall.

    Kram
    Katti

Kommentera

