Mer om mig…lite onödigt vetande ;-)

Har lånat denna av Jezza

SKOR: Converse (vita eller svarta höga) helst eller andra canvas-gummiskor.

SNEAKERS: Hm sneakers vet jag inte om Converse räknas som? Tänker då mer typ Adidasskor isf använder jag inte senakers…

JEANS: Har nog 70% av tiden jeans eller jeanskjol.

T-SHIRT: Toppar kallar jag det mer..men det är väl samma sak. Då gärna men då lite ”finare” varianter. Kan vara märkes som Replay eller Svea eller så men ofta Kapp Ahl eller HM också..

UNDERKLÄDER: Svarta eller vita enbart & INTE spets & tjusigheter. Är en bommulstjej. Tur att M är förjust i lite sportigare underkläder precis som jag..

VÄSKA: Har en från Lindex, rätt stor handväska som det får plats mycket i. Ha den med mig vart jag än går. Ibland känns den FÖR stor, måste hitta en nättare variant som jag gillar…har inga dyra väskor och inte många heller.

PLÅNBOK: Svart väldigt vanlig variant men lite fin med blommor på inpräntat i skinnet (den håller f.ö på att falla samman).

SOLGLASÖGON: JA! Är jättekänslig mot solljus. Har linser just för att kunna ha solglasögon lätt, från ca 24-34 års ålder hade jag glasögon 24/7 (fast endagarslinser ibland när det var sol & bad tex) men det var väldigt opraktiskt när man ville ha solglasögon helt klart.

KLOCKA: ALLTID utan nattetid. En vattentät Tissot så jag har den tom när jag badar. Jag äslkar den & är beroende av den!

SMYCKEN: Alltid förlovningsringen, klockan & samma örhägen nästan jämt. Ofta halsband av olika slag, oftast lite längre varianter.

MOBILTELEFON: Sony Ericsson. Vet inte vad modellen heter men den är säkert 4-5 år gammal minst. Hopvikbar variant 🙂

MP3: Nej.

DATOR: Kan jag inte leva utan. MÅSTE Ha dator i jobbet & kollar en del hemma med.

SMINK: Mkt sparsamt, speciellt sommartid. Bara lite mascara, jätteneutral beige/brun ögonskugga & cocealer för under ögonen (Clinique´s är bäst!!). På vintern även Clinique-puder & solpuder som rouge.

ANSIKTSKRÄM: Oftast ngn Nivea, eller Garnier eller Oil of Ulay. Inga dyra saker.

DEODORANT: LDB

TANDKRÄM: Colgates vanligaste

SCHAMPO/BALSAM: Head and Shoulder eller Respons (tror jag det heter) oftast

TVÅL: Dove Sensitive, helt parfymfri

PARFYM: Använder det aldrig nästan, har en gammal Volupté i kylskåpet men jag är lite allergisk mot parfym så jag avstår oftast.

MINERALVATTEN: Gillar ajg inte alls men om jag måste så med citronsmak tack…

VIN: Vitt 

DRINK:  vodkadrinkar helst då, tex Ragnar eller ”krämiga” drinkar som Pina Colada eller dyl.

BRÖD: Lantbröd, valnötsbröd eller bröd med tex fetaost & sånt i

MAT: Gillar nästan allt men är urdålig på att laga…en stor favorit är skaldjur!

GLASS: TipTop & Nogger. Lejonet & björnen-glass 8finns i Gbg bara tror jag).

GODIS: Choklad/nougat

SÄNG: Dux

LAKAN: Blåa/randiga

FRISÖRSALONG: Frisörhuset i Gbg

DAGSTIDNING: GöteborgsPosten.

MAGASIN: Är galen i ”glossy magazines”. Mama, Drömhem & Trädgård, Tove, Sköna Hem ja jag har många favoriter…

 

 

 

 

6 svar to “Mer om mig…lite onödigt vetande ;-)”

  1. Kickan Says:

    Tjena tjabba ! Jag och familjen ska husvagnscampa till galan , ska ligga på Askims camping ( stavas det så? ) då vi åker upp på fredagen för att gå på liseberg först. Sen ska vi vidare på lite semester 😉
    Hoppas verkligen att vi stöter på varandra på galan !
    Låter som en snygg klänning tycker jag 🙂
    Ska du ha högklackat eller ? jag funderar på det för det är ju lite mer fest med en klack på skorna 😉
    Ha en trevlig helg !

  2. Ingela la la Says:

    Vad kul att läsa lite mer om dig 😉

    Hoppas du får en härlig helg!
    Kram Ingela

  3. jezza Says:

    Jätte kul att läsa gumman,kul att du tog den med dig 😀

    Kram

  4. Krydda Livet Says:

    Kul att läsa mer om dig 🙂 Tack för gratulationen ang min examen. Det känns så spännande.

    Hoppas du får en bra dag. Kram Josefin

  5. Bloggullet Says:

    Kul att göra listor, man tom lär känna sig själv bättre.
    Tack för kommentaren på min blogg.
    Kramar

  6. Katti Says:

    Den här tror jag tar och lånar av dig:-)

Kommentera

