Stora E tar studenten..

Ja det är i alla fall vad hon gick och skrålade hela kvällen igår. -”Jag har tagit studenten, ja jag har tagit studenten fy hmm hmm vad jag är bra ” (nej hon sa faktiskt rätt ord, det är nog därför hon tycker det är så kul att sjunga den sången…). Jag letade fram min gamla studentmössa som barnen fick prova som ni kan se här nedan.

Jag tog studenten 1990, när jag tänker på att det var så längesedan så känner jag mig lastgammal 😦  Ändå känns det som om det var igår som jag och min klass hade champangefrukost i en park i underbart väder! Jag cyklar varje dag förbi/genom  Kungsparken i centrala Göteborg och har senaste 2 veckorna sett många härliga champagnefrukost-gäng. Idag såg jag några som var extra fina. Killarna hade mörk kostym allihop och sådan där lite gammaldags liten stråhatt med mörkt band runt istället för studentmössor. Det såg väldigt pittoreskt ut denna underbara morgon.  Mindre pittoreskt har det varit att cyklande dagligen ha fått kryssa mellan krossade flaskor, ducka för sprutande champange/öl från lastbilarna med ”ungar” på eller nästan tappa hörseln när man cyklar förbi för de har så oerhört hög musik..men jag/min klass var nog inte kolugna heller när det var vår tid 😉

studentebba

studenteric

Det är varmare idag äntligen, inte mycket men iaf några grader varmare och mindre blåst. Hoppas det håller i sig till kl 17 ikväll då E´s skolavslutning är (tänka sig att hon börjar 1:an i höst?!?). De skall sjunga och läsa lite verser och sedan är det picknick. Det skall bli jättetrevligt!

Ha en härlig tisdag

2 svar to “Stora E tar studenten..”

  1. Katti Says:

    Ja, jag blri oxå alldeles upprörd när jag ser studenterna här på skolan. Det var student i fredags och det var mer öl än jag nånsin sett på samma ställe! Ja, visst, vi kankse inte heller var världens beskedligaste, men inte drack man i dom här mängderna det dricks idag!

    Jättefint bröd, och så påpassligt att det blev kvar till picknicken idag:-)
    Jag får se vad jag hittar på tills ikväll, känner mig inte så laddad, för här är det kallt och regnigt…

  2. Popprinsessan Says:

    Jag får lite nostalgikänslor när jag ser/hör studenterna. På sätt och vis känns det som om det var igår jag själv tog studenten… fast det var visst -95 🙂 Men just den dagen kändes det som om hela livet låg framför en!

Kommentera

