Shoppinglördag och Tapas

Gårdagen började med en shoppingtur på staden där jag satte sprätt på lite presentkort jag fick i födelsedagspresent bland annat. Fick även ett par skor av M som jag kommer att ha med till bloggalan då jag misstänker att jag inte kommer att klara av att ha högklackat hela kvällen! De är av typ ballerina och i mjukt skinn med gummisula, jättefina tyckte jag.

Sedan blev det en scarf, en kofta, en blus och ett par mjuka jeans som är nästan som leggings mer. Byxorna är jättefula däruppe för det är inga fickor eller någontig utan bara resår à la tantjeans men det är för att man skall kunna ha tunikor, längre tröjor och korta klänningar över utan att det blir knöligt alls under 🙂

Studentebba 015

Väldigt nöjd med gårdagen shopping. Inte ofta jag får så mycket nytt på en & samma dag!

Studentebba 018

På eftermiddagen lättade molntäcket, ett mirakel 😉 , så då hann man bättra på sin färg lite på altanen.

På kvällen var jag och några kompisar ute och åt på en Tapasrestaurang i Vasastan som jag inte minns vad den hette…men maten var väldigt god. Jag älskar att äta smårätter sådär. Efterrätten var den enda besvikelsen, en creme brulé som absolut inte var en creme brulé 😉 den var nästintill äcklig faktiskt och påminde om vaniljvisp med vag kanelsmak i…jag åt inte upp den ens. Jag är annars ett STORT creme brulé-fan, otroligt gott när den är bra gjord (en av de bästa jag ätit i Göteborg är f.ö på SoHo, den har jag ätit mer än en gång om man säger så..). Det var en verkligt trevlig kväll även om en av mina äldsta vänner, som var med, inte är på topp just nu. Det är jättetrist och tyvärr är det bara hon själv som kan lösa den problematik hon befinner sig i, jag hoppas innerligt att hon klarar det snart och får må bra igen! Hon bjöd mig på maten då jag fyllt år, jättesnällt så tack för det N om du läser detta!

bollar

Om en stund skall hela familjen till Bushuset där bägge barnen är bjudna på 5-årskalas av en grannflicka. Det blir kul för oss alla, jag tycker det är bra att lilla E inte gärna åker den stora rutschbanan ner i alla bollarna själv för då kan jag, utan att behöva skämmas…åka den ett par gånger, den är ju väldigt kul 🙂

Hoppas ni har en trevlig söndag, i Gbg skiner solen mestadels idag!

3 svar to “Shoppinglördag och Tapas”

  1. jezza Says:

    Åh det låter som en härlig dag och så KUL med lite shopping!!
    Jag undrar om jag inte har ett par liknande stretch-jeans, de är inte speciellt snygga om man bara har dem på sig men som du säger med en tunika över så blir det kanon snyggt 😀 dessutom är de väldigt sköna!!

    Åh galan, jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig (fortfarande *hm*) har inte alls orkat springa på stan och leta kläder sedan jag blev sjuk 😦 Känner mer o mer som det kommer bli liiiite panik-shopping precis innan *ler snett*

    Hoppas ni haft en härlig söndag, här i Småland har solen strålat hela dagen!!

    KRAM!!

    PS!Och du har en liten sak att hämta inne hos mig 🙂

  2. Ingela la la Says:

    Vad härligt att få gå och shoppa till sig själv sådär 🙂 Det händer ju som sagt inte så ofta 😉

    Låter som en trevlig helg. Gå ut och äta är aldrig fel.

    Kram Ingela

  3. Popprinsessan Says:

    Ser att det är fler som varit i shoppartagen 🙂
    Sådana skor vill jag också ha! Var har du hittat dem? Vill så gärna ha ett par snygga, sköna ballerinaskor!

    Hoppas att det går bra för kaninen på altanen, men det gör det säkert! Själv ska jag gå och knyta mig nu för att komma i rätt tidszon inför jobbet imorgon.. urk!

Kommentera

