Vi har numera TRE husdjur

Låt mig presentera….

Studentebba 008

…Gullis och Slemmis eller Klara och Viktor (barnens olika namn på dem..) !! Dom bor på vår altan i en glasslåda. Tänk jag hade också sniglar på precis samma sätt när jag var liten. Kvarterets barn har alla sådana just nu och det planeras ett snigellopp endera dagen 😉

En annan som vi nu äntligen ”vågat” flytta ut på altanen är Isadora. Det var ju faktiskt tänkt att hon skulle bo där sommartid men det har varit så kallt & ruskigt så vi har inte haft hjärta att flytta ut henne men nu gjorde vi det iaf. Enligt kaninexpertis vi kontaktat skall det vara helt ok bara hon står skyddat och det gör hon. Hon är under tak och i ett hörne så det är inte så dragigt heller. Hoppas hon inte fryser inatt bara 😦 jag är SÅ blödig med djur och kommer säkert att ligga med dåligt samvete hela natten och oroa mig för henne.

Studentebba 020

I fredags hade vi farmor, farfar och deras hund Isidor här (ja jag vet hans namn är väldigt likt kaninens…) för att passa barnen som hade studiedag från förskola och skola.  Man kan säga att Isadora och Isidor blev nog lite ♥kära♥, ja faktiskt!! Hade de fått träffats än mer närgånget hade det blivit kaninvalpar som stora E sa 🙂 🙂

Studentebba 011

Lilla E gillar också Isidor…

Studentebba 016

Kommentera

