Semesterplanerna tar form..

I år blir det lite konstigt. Jag brukar kunna ta hela juli eller i stort sett vilka veckor jag vill. Jättebortskämd med det har jag vart de senaste 7 åren men i år funkar inte det då vi är så få på jobbet. För barnen är det på ett sätt bra då de då kommer få 7 veckors sommarlov men det innebär också att M och jag bara får 2 veckor (+ en långhelg) ihop och sedan 3 respektive 2 veckor var ensamma med barnen. Lite trist helt klart 😦 Hur stor lust har jag att sitta på jobbet vecka 28, 31 och 32 när de andra i familjen är lediga? Inte alls kan jag säga.  Vad skall jag hitta på med barnen 2 veckor själv? Ja, ja man får inse att man inte kan få som man vill jämt 😉 , som jag så ofta säger till barnen…!

Vi skall i alla fall åka till Danmark den 11-19/7, det skall bli kul. Vi har hyrt en stuga på södra Jylland och skall avsluta med Legolandsbesök och en natt i Århus. Här nedan ser ni lite bilder från stugan..den är 60 kvm, så relativt stor alltså.

stuga 1

stuga 2

stuga 3

I slutet av juli blir det en långhelg i Stockholmstrakten i lånat hus, dom som bor där lånar vår lägenhet samtidigt så det blir ett litet bostadsbyte. Himla käckt tycker jag. Vårt alldeles egna lilla Intervac . Det är en annan bloggerska och vi som skall byta, nämligen Katti med familj och vi.

Förutom det så lär det bli någon/några nätter på Tjörn på vandrarhem (mina föräldrar har husvagn där), dagsutflykter i mängder, bla till Borås Djurpark, eventuellt Skara Sommarland där vi aldrig varit, Varberg, Gräfsnäs och säkert flera ställen. Hoppas vädergudarna fixar varmt & helst soligt väder också hela juli och augusti!! Jag har ledigt v 29,30, 33 och 34 så tom mitten av augusti så får det GÄRNA bli toppväder!

Vad har ni för planer?

(Säg helst inte att ni har ledigt typ 8 veckor i rad hela familjen ihop för då blir jag grön av avund…)

4 svar to “Semesterplanerna tar form..”

  1. Katti Says:

    Ja då behöver du inte bli grön nu iaf, för jag o maken har bara 6 veckor tillsammans:-)
    Och så klart du får outa mig, det är väl inte nåt hemligt, det är ju bara bra reklam för oss båda, då kankse nån fårn Hawaii eller så vill byta bostad, eller bara nån från Skövde går bra det med:-)

    Kram i massor!

  2. Popprinsessan Says:

    Tycker att det låter som om ni har en hel del semesterplaner! Jag har semester nu en vecka efter midsommar, sedan jobbar jag två veckor innan jag har 4 veckors ledighet till. Vet inte hur mycket maken kommer att vara ledig, det är hans första år som egen företagare så han tar inte ut så mycket ledigt i år.

    Vi har inte så mycket planer heller. Nästa helg blir det Astrid Lindgrens värld, sedan ska vi ha några dagar i en stuga på västkusten i juli. Kanske blir någon dag i Gbg på Liseberg – då hör jag av mig! 😉

  3. jezza Says:

    Åh vad mysigt med Danmarks-semester 🙂
    Men jag förstår att du tycker det känns jätte trist med så få veckor ihop…
    Jag är ledig 6 veckor men har 3 tillsammans med sambon, så de första 3 veckorna är jag o barnen ensamma.
    Dock har vi inte så stora planer än pga att jag blev sjuk, har inga vita blodkroppar pga medicinerna och måste kunna ta mig till sjukhus snabbt om jag så bara blir minsta förkyld vilket gör att jag inte vet om jag vågar åka så långt.Vi bilade till kroatien förra året och det var det bästa vi någonsin gjort, men vi får spara på en ny sådan resa lite till 😉

    Vi ska till Göteborg iaf en natt och sedan funderar vi på S-holm några dagar.Svärföräldrarna har husvagn stående i Bleking oxå, så där kommer vi säkert tillbringa mycket tid.
    Det blir nog bra 😀

    KRAMAR!

  4. jezza Says:

    Blekinge ska det förstås stå 😛
    Kram igen

Kommentera

