Dagen igår blev en bra dag..

…trots ytterst varierat och kyligt väder. Så snart solen kom fram blev det riktigt varmt men däremellan var det rätt kyligt tyvärr.  På midsommarfirandet i parken så började det ösregna i ungefär 20 minuter mellan 11.50-12.20 sedan blev det som genom ett mirakel uppehåll och lite sol kl 12.30 när alla började hjälpa till att klä midsommarstången, uppehållet höll i 2 timmar tills vi precis kommit hem igen för att hämta vår mat. Lilla E somnade som en stock så vi blev lite sena till Lerum men då var han ju istället pigg fram till 23.30 när vi åkte hem. Vi hade jättetrevligt! Jag grillade välmarinerad fläskfilé (marinad av balsamvinäger, vitlök, rapsolja & basilika är standard för mig…). Barnen fick spett med köttbullar, prinskorvar, paprika och champinjoner.  Jordgubbar med grädde avslutade såklart dagen 🙂 (fast jag är lite onormal och är inte så förtjust i jordgubbar. Jag fick kladdkaka istället).

Här är min man (ej gifta iofs) i värsta Torsten Flinck-posen 😉 Popprinsessan måste titta extra noga då jag köpte det vinet du pratat dig varm om till M och han gillade det! M gillar inte att vara med på bild så därför lyckades jag, bildredigerings-analfabeten, att sudda honom lite men det blev lite mer suddat än ansiktet. Inte riktigt som jag tänkt men är nöjd ändå. Skall se till att lära mig Picassa bildhanteringsprogram bättre snart!

Studentebba 057

3/4-delar av löjliga familjen nedan här 😉

Studentebba 033

Jag och barnen innan regn…sedan nedan lilla E inne i Palmhuset under regnskuren, tur att Palmhuste var öppetför dit tog alla sin tillflykt under den halvtimme det regnade (och åskade).

Studentebba 034

Nedan här hjälper vi att klä stången och sedan reses den, efter det dansades det i nästan 1 timme 🙂

Studentebba 039

Studentebba 045

Nedan här dansar stora E och kusin M loss i Lerum, typ kl 10 på kvällen…piggare än piggast..

Studentebba 056

Idag blir det en lugn dag med städning, lite parklek och förmodligen pizza och lördagsmys istället för fredagsmys. Stora E vill se Sommarkrysset ikväll där ett av hennes favoritband är med nämligen BWO.

Ha en fortsatt trevlig lördag och hoppas ni alla hade en bra dag igår!!

2 svar to “Dagen igår blev en bra dag..”

  1. jezza Says:

    Hej gumman!Det låter som ni fick en jätte mysig midsommarafton, vad KUL att få se er alla på bild 🙂

    Vädret hade ju iofs kunnat vara liiiiite bättre, men det är bara att inse att midsommar och vädergudarna inte riktigt går ihop 😛

    Ha en jätte härlig fortsättning på helgen, eran dag idag låter ungefär som våren, förutom att jag är dö-tråkig och ligger deckad i sängen, men jag vet att det är priset för att jag var med hela dagen igår och det är det värt 😀

    STOOOOOOOR KRAM!
    //Jessica

  2. Popprinsessan Says:

    Tycker att du lyckades bra med den där suddningen. Kul att M gillade vinet! Har du själv testat det?

Kommentera

